Şoferii din Suedia reclamă starea nesatisfăcătoare a zonelor de odihnă, precum și lipsa infrastructurii de încărcare, după cum relatează organizația Sveriges Åkeriföretag (SÅ).

La sfârșitul lui 2023, SÅ și organizațiile din industria transporturilor din țările nordice au efectuat un sondaj cu 664 de respondenți din rândul companiilor membre pentru a obține informații despre zonele de odihnă, zonele de descărcare și locurile de parcare. Rezultatele arată clar necesitatea extinderii și îmbunătățirii locurilor de parcare pentru a face față traficului de marfă crescut.

Raportul evidențiază și importanța investițiilor în extinderea infrastructurii de încărcare odată cu creșterea numărului de vehicule electrice. De asemenea, nevoia de facilități de-a lungul drumurilor care să ofere şi alimente, dușuri și toalete.

SÅ observă că, pentru a îndeplini cerințele transportatorilor și pentru a asigura o infrastructură de transport durabilă, este necesară cooperarea între diferiți participanți din industrie. „Autoritățile de stat ar trebui să prioritizeze și să implementeze construirea de locuri de parcare mai accesibile, iar municipalitățile ar trebui să își adapteze spațiile accesibile și zonele industriale pentru a gestiona fluxurile de marfă și să le ofere șoferilor posibilitatea de a se odihni și peste noapte la punctele de livrare. De asemenea, trebuie luate în considerare investițiile mediului de afaceri în crearea de parcări cu oferte de servicii. Acest lucru nu va sprijini doar șoferii, dar va ajuta și la îmbunătățirea siguranței și la prevenirea jafurilor în zonele vulnerabile.”

Rezultatele sondajului mai arată că:

– 93% dintre respondenți susțin că numărul de locuri de parcare și locuri de schimbare nu corespunde nevoilor companiilor;

– 91% spun că este dificil sau foarte dificil să găsească un loc de parcare când transportă marfă supradimensionată;

– 63% indică faptul că nu este posibilă adaptarea regulilor de conducere și de odihnă la locurile de parcare existente de-a lungul rețelei de drumuri;

– 82% doresc mai multe locuri de parcare (0,3% cred că sunt destule!);

– 57% vor locuri de parcare mai lungi, iar 54% locuri de parcare mai largi;

– 57% vor o separare mai clară între camioane și mașini.

La întrebarea unde este nevoie de mai multe locuri de parcare, 87% cred că de-a lungul autostrăzilor majore, 67% în apropierea orașelor mari, 59% pe rețelele rutiere mai mici și 50% în orașe.

Raportul complet (în suedeză) poate fi găsit AICI.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut