În urma celui mai recent studiu ADAC privind situația parcărilor de-a lungul autostrăzilor federale, Clubul auto a stabilit, pe baza verificărilor la fața locului, că șoferii de camion parchează în mare măsură „ilegal”. ADAC afirmă că „ilegal” este de fapt „corect” atunci când „oricine conduce un camion și dorește să respecte perioadele de odihnă prevăzute de lege este obligat în mod regulat să parcheze vehiculul ilegal.”

Potrivit LBS (Asociația expeditorilor de marfă din Bavaria), dilema șoferilor este cunoscută de ani de zile. „Cu toate acestea, nimic nu s-a schimbat”, declară asociația. „Lipsa locurilor de parcare disponibile este sistemică și duce la situații critice în fiecare zi, după cum a constatat ADAC în timpul studiului său”, potrivit evaluării efectuate de LBS. „Guvernul federal, în funcția sa duală de legiuitor, pe de o parte, și furnizor de infrastructură, pe de altă parte, acordă prioritate problemei securității sub două standarde diferite”, a declarat directorul general LBS, Sabine Lehmann. Din punct de vedere al LBS, este necesară o ofertă corespunzătoare de locuri de parcare pentru ca șoferii să poată face aceste pauze în timp util și fără riscuri.

Deficitul de locuri de parcare pentru camioane pe Autobahn este „cu atât mai semnificativ cu cât condițiile actuale sunt departe de a acoperi nevoia viitoare de locuri de parcare necesare pentru încărcarea bateriilor camioanelor electrice“, prezice asociația. „Este logic să folosim pauzele șoferilor pentru a reîncărca bateriile camioanelor electrice”, a atras atenția Lehmann asupra unui aspect care a primit până acum puțină atenție, subliniind: „acest lucru necesită un număr mult mai mare de parcări și stații de încărcare decât cel care este disponibil doar pentru parcare în prezent.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut