După ce conduc cinci ani în UE, este posibil ca permisul șoferilor din țările terțe să fie transformat în permis comunitar. Aceasta este una din posibilele noutăţi pe care UE le are în vedere la modificarea Directivei 2006/126/CE privind permisele de conducere. Anunțul a fost făcut ieri de Walter Götz, șeful de cabinet al comisarului european pentru transporturi, într-o conversație online organizată de Asociația Federală de Transport Rutier BGL. Modificarea vizează penuria de șoferi cu care se confruntă întreaga comunitate. În plus, vârsta de obținere a permisului de conducere ar putea scădea la 17 ani.

În prezent, DG Move, direcția generală a Comisiei responsabilă cu politica UE în domeniile mobilității și transporturilor, lucrează la o revizuire a directivei privind permisul de conducere. Un prim proiect ar trebui să fie gata la sfârșitul toamnei, care va fi apoi discutat în primăvara anului viitor de consiliul membrilor comisiei. „Directiva trebuie revizuită urgent. Nu mai este la zi și trebuie reformată, în principal din cauza aspectelor legate de digitalizare și siguranță rutieră“, a spus Götz.

Acesta a explicat că ar trebui abordată și recunoașterea permiselor de conducere a camioanelor din țările terțe. Însă, în acest sens, reglementările naționale ale statelor membre UE sunt decisive, a spus Götz. Dar și-ar putea imagina, de exemplu, că „dacă cineva a condus în UE timp de cinci ani cu permisul de conducere dintr-o țară terță, acesta va fi apoi transformat într-un permis de conducere UE”, spune Götz, care dorește să facă o campanie pentru ca potențialilor șoferi profesioniști să li se permită să conducă însoțiți de la vârsta de 17 ani.

Nu există, însă, modificări planificate în partea de formare continuă și nici relaxări ale obligației de perfecționare: „Cred că nu putem face prea multe în privința asta din motive de siguranță rutieră.” Engelhardt sugerase că șoferii profesioniști mai în vârstă ar putea fi scutiți de obligația de a urma o formare continuă pentru a putea recurge la aceste resurse umane în perioadele de vârf.

Tot din motive de siguranță rutieră, Götz a explicat că nu crede că va exista o majoritate în statele membre cu privire la modificări ale recunoașterii calificărilor profesionale de conducător auto pentru șoferii din țări terțe. Cabinetul său vrea să se concentreze în primul rând pe modificarea directivei privind permisul de conducere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare