Coada de camioane care așteaptă să ajungă la Dover a atins proporții atât de dezastruoase încât o organizație de caritate obișnuită să ofere ajutor victimelor cutremurului a fost forțată să intervină. RE:ACT Disaster Response a încheiat un contract de șase luni în valoare de 180.000 de lire sterline cu Kent County Council (KCC) pentru a ușura așteptările de coșmar ale şoferilor de camion pentru a se îmbarca pe feriboturi și navete la Eurotunnel.

KCC a avertizat că blocajele impuse din cauza pandemiei au mascat adevăratele niveluri ale celor generate de Brexit. Acum sunt așteptate aproximativ 50 de zile de întârzieri și blocaje pe an pe M20 și M2. În aceste situaţii, mulți dintre şoferii de camion prinși în cozi nu pot accesa o toaletă, iar unii nu au mâncare sau băutură.

Ca urmare, KCC a spus că are „datoria de a oferi asistență umanitară celor care au nevoie în anumite circumstanțe”. Însă un purtător de cuvânt al Asociației Transportatorilor Rutieri atrage atenţia: „Am văzut cozi lungi, dar traficul a continuat să se miște, deși foarte lent. Poate fi periculos dacă organizația de caritate intenționează să se apropie de camioane şi de șoferii aflaţi în cabinele lor.” Un purtător de cuvânt al KCC afirmă însă că se va oferi ajutor „în rarele momente în care traficul este oprit extrem de mult timp, iar şoferii au nevoie de hrană și apă suplimentare”.

Luna trecută, Consiliul Dover anunţa că este gata să declare un „incident major” în zonele locale, deoarece multe probleme de trafic raportate de curând au fost cele mai grave din 2020 încoace.

La acea vreme, Toby Howe, care conduce Kent Resilience Forum ce gestionează Operațiunea Brock, spunea: „În general, Operațiunea Brock s-ar ocupa de orice incidente din port și la tunel și a făcut acest lucru, dar acesta este probabil cel mai grav incident de la Crăciunul 2020, când francezii au închis granițele și nu am putut elibera deloc traficul pe Canal.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare