Şoferii îşi simt sănătatea ameninţată pe feriboturile din Italia pe care distanțarea socială este mult sub pragurile de siguranță (patru persoane într-o cabină de 16 m2), controalele sunt inexistente și navele supraaglomerate. Aceştia cer respectarea urgentă a reglementărilor sanitare anti-Covid.

Transportatorii rutieri se confruntă cu această situaţie zilnic pe rutele către și dinspre Sardinia, din cauza creșterii numărului turiștilor în lunile de vară. „Suferim neplăceri foarte grave, pe toate rutele și cu toate companiile de transport maritim. Spațiul dintre paturi este de aproximativ 70 cm, ca să nu mai vorbim că există o singură baie pe care fiecare dintre noi trebuie să o împărţim cu colegii pe care nu îi cunoaștem”, denunță situaţia doi transportatori din Sardinia care parcurg de obicei ruta Olbia-Livorno. „Problema implică întregul sector al transportului rutier angajat în diferitele legături Livorno-Olbia, Genova-Porto Torres, Genoa-Olbia, Civitavecchia-Olbia, Civitavecchia-Porto Torres și invers, cu companiile Grimaldi, Moby Lines și Tirrenia”, arată Uomini e Trasporti.

Inconvenientul a început în mai, când odată cu venirea verii, companiile de transport maritim au început să rezerve majoritatea cabinelor pentru turiștii care plătesc în mod natural un preț mai mare decât șoferii. Dar situația nu este nouă pentru șoferii care au avut deja de-a face cu lipsa de paturi pe feriboturile de Sardinia şi vara trecută. „Dacă înainte aveam posibilitatea de a dormi în cabine simple sau duble, având posibilitatea de a ne alege colegul de cabină, încă de anul trecut această posibilitate ne-a fost refuzată de companiile care alocă un număr tot mai mare de cabine turiștilor, uitând că noi, transportatorii, suntem acolo să muncim și nu ne putem pune sănătatea în pericol. Anul trecut, la sfârșitul sezonului, ne-am făcut auziți și, așadar, ni s-a oferit posibilitatea de a călători individual la un cost suplimentar de 24,90 euro + TVA fiecare. Am acceptat, în ciuda costurilor deja ridicate, pentru a călători în siguranță.“

Transportatorii trag din nou un semnal de alarmă. „Perioada estivală este normală pentru o creștere a fluxului de turiști, nu avem nimic împotriva turismului, dar munca și sănătatea noastră trebuie protejate. Nu putem continua așa. Solicităm companiilor să respecte promisiunile, garantându-ne distanța de cel puțin un metru în cabină, ceea ce înseamnă alocarea de cabine individuale sau duble. Suntem dispuși să plătim diferenţa, pentru a ne proteja sănătatea.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut