În după-amiaza zilei de 14 octombrie 2021, cu doar câteva ore înainte de intrarea în vigoare a obligației deţinerii Green Pass în Italia, ministerele Sănătății și Mims (Transporturi) au dat clarificări cu privire la conducătorii auto de pe vehicule industriale străine care operează în Italia. Ca urmare, Circulara nr. 37420 îi scutește pe acești șoferi de obligația deţinerii certificatului, deci de vaccinare sau testare, arată Trasporto Europa. Textul prevede că, „în ceea ce privește echipajele mijloacelor de transport menționate mai sus, provenind din străinătate, care nu sunt în posesia uneia dintre certificările pentru Covid-19 (sau a altor certificări pentru vaccinările recunoscute de EMA sau vaccinările recunoscute ca echivalente de Ministerul Sănătăţii), se specifică faptul că este permis doar accesul la locurile destinate încărcării/descărcării mărfurilor, cu condiția ca aceste operațiuni să fie efectuate de către alt personal”.

Este o soluție favorabilă lumii industriei și comerțului, deoarece evită blocarea transportului rutier internațional și, prin urmare, a exporturilor, dar care va revolta transportatorii italieni care cer de mult timp ca obligația să fie extinsă și la șoferii străini pentru a evita concurența neloială. De altfel, șoferii italieni care nu au Green Pass se vor întreba de ce colegii lor străini vor putea merge la încărcare și descărcare, în timp ce ei nu, chiar dacă rămân în cabină. E ușor de presupus că această prevedere va crește tensiunea privind Green Pass în câteva ore de la aplicarea sa obligatorie în lumea transporturilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut