După cum relatează Verkehrsrundschau.de, inspectorii francezi continuă să le solicite șoferilor de camion facturi de cazare la hotel sau alte dovezi de reședință pentru efectuarea pauzei de 45 h. Deşi scopul este împiedicarea petrecerii timpului liber în vehicule, transportatorii din mai multe țări din Europa de Est critică astfel de acțiuni.
Asociațiile de transport și logistică din Polonia, Lituania și Ungaria au reclamat către Comisia Europeană (CE) și Agenția Europeană a Muncii (ELA) controalele privind locul de petrecere a perioadei de repaus de 45 h de către șoferii de camion în Franța. Inspectorii francezi continuă să le ceară șoferilor chitanțe de la hoteluri sau alte locuri de cazare pentru a se asigura că nu își petrec pauzele în mașini. Într-un recurs comun, asociațiile de transport precizează că inspectorii nu au dreptul să facă acest lucru.
Pe 23 martie, CE a emis o clarificare cu privire la conflictul de lungă durată dintre asociațiile din Europa de Est și autoritățile de reglementare franceze. Atunci, CE informa că inspectorii nu au voie, în general, să ceară șoferului documente care să ateste că perioada de repaus săptămânal nu a fost petrecută în camion. Iar ca urmare, serviciile de control nu au dreptul să amendeze dacă nu prezintă aceste documente. Însă CE subliniază, de asemenea, că interpretarea sa nu este obligatorie din punct de vedere juridic, doar Curtea Europeană de Justiție având căderea de a oferi interpretări juridice obligatorii.
Asociațiile din Lituania, Polonia și Ungaria salută această clarificare, dar afirmă că nimic nu s-a schimbat în controlul din Franța până acum. Mai mult, inspectorii folosesc bariera lingvistică pentru ca șoferul să nu știe exact ce se întâmplă. Adesea, verificările sunt efectuate în momentul în care șoferul se odihnește zilnic în vehicul.