Goodyear a lansat recent rezultatele Sondajului anual de realitate durabilă. Potrivit acestuia, pentru majoritatea companiilor, sustenabilitatea este importantă, iar cele cu flote mai mari au mai multe șanse să implementeze concepte și măsuri pentru a-și reduce deșeurile şi emisiile de CO2. Pentru 41% dintre operatorii de flote din Europa, măsurile de durabilitate nu sunt doar bune pentru mediu, ci creează și o oportunitate de a-şi reduce costurile de operare. În Germania, Austria și Elveția (regiunea DACH) opinia aceasta este adoptată în proporţie de 30%. Din sondaj reiese că industria este pe drumul cel bun, iar 83% dintre companii au definit deja obiective de sustenabilitate sau vor face acest lucru în următorul an (DACH: 86%).

Anvelopele continuă să joace un rol crucial în obiectivele de sustenabilitate. Pentru 54% din flotele din Europa (60% DACH), anvelopele eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil fac parte din soluție , acestea fiind o componentă importantă de conversie. Prin urmare, rezistența la rulare joacă un rol important în eficiența generală a unui vehicul.

Cunoașterea legislației de mediu din fiecare țară s-a îmbunătățit de la ultimul sondaj din 2021. 89% dintre flote declară că sunt familiarizate cu legislația care se aplică pieței lor locale de transport. În regiunea DACH, 81% dintre flote sunt „oarecum familiarizate” sau „familiarizate” cu legislația de mediu, iar 6% sunt „foarte familiarizate”. Flotele se află astfel într-o poziție strategică mult mai bună pentru a lua decizii bazate pe legile guvernamentale.

Deși imaginea generală este pozitivă, există încă obstacole semnificative în calea implementării soluțiilor durabile. În special pentru flotele mai mici, sondajul arată că, în prezent, costurile de achiziție nu justifică rentabilitatea viitoare. 59% dintre flote declară costul drept cel mai mare obstacol în calea soluțiilor durabile (DACH: 56%).

În plus, 74% dintre cei chestionați (73% DACH) au numit avantajele financiare ca fiind cel mai important stimulent pentru implementarea strategiilor de durabilitate. Aceasta confirmă faptul că flotele resimt efectele mediului economic actual.

Instalarea complexă de aplicații pentru măsurarea și reducerea impactului asupra mediului rămâne de neatins pentru multe flote de vehicule mici și mijlocii. Maciej Szymanski, director de marketing pentru Europa la Goodyear, explică: „Sondajul arată că industria este pe drumul cel bun către un viitor durabil. De la sondajul de anul trecut, mediul economic s-a schimbat semnificativ, făcând eforturile flotelor și mai îmbucurătoare în această perioadă. Discuția trece de la o problemă pură de mediu, la a ține pasul cu industria și a crește profitabilitatea.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut