Situația furnizorilor de servicii logistice s-a deteriorat din nou în cel de-al doilea trimestru al anului 2023, pentru al patrulea trimestru consecutiv, după cum arată sondajul Institutului Ifo realizat pentru Asociația Germană de Logistică (BVL). Indicele asociat a fost cotat la 89,1 puncte în T2 2023.
Furnizorii de servicii logistice și-au exprimat ceva mai puține îngrijorări cu privire la dezvoltarea afacerii lor din următoarele șase luni, chiar dacă majoritatea continuă să se aștepte la o scădere a afacerilor. Cu toate acestea, situația afacerilor s-a deteriorat semnificativ față de trimestrul precedent, relatează Verkehrsrundschau.de.
Ca urmare a acestei evoluții, indicatorul general al climatului de afaceri a scăzut de la 89,5 la 88,8 puncte. Pentru următoarele luni, unii dintre participanții la sondaj au socotit o scădere a cererii, prin prisma faptului că, atât clienții de logistică din industrie, cât şi din comerț, își evaluează din ce în ce mai prost situația. Pentru a patra oară consecutiv, companiile vizau creșteri mai rare de prețuri. Ca și în trimestrul precedent, stocurile au crescut, iar planificarea personalului este din nou restrictivă.
Oficialii portuari au observat o creștere bruscă a „deplasărilor în gol” din cauza anulării plecărilor navelor pentru a reduce capacitatea de încărcare. La începutul lui 2023, într-o lună, erau deja mai multe decât în tot 2022. „În depozitele Germaniei sunt foarte multe mărfuri, în special de sezon. Dar multe alte categorii sunt cu greu manipulate şi expediate”, declară Thomas Wimmer, președintele CA al BVL. În e-commerce lucrurile s-au liniștit. Stocurile sunt reduse deoarece capitalul de lucru este din nou în control. Clienții sunt reticenți să cheltuiască din cauza inflației, deci există o presiune asupra prețurilor pe piață.
Însă, în ciuda șocurilor temporare din lanțurile valorice, consumul a fost în general destul de stabil în ultimele luni. Combinația dintre variația ratelor dobânzilor și inflația reduce consumul, dar se pot aștepta condiții mai stabile, la un nivel mai scăzut. „Proprietățile logistice sunt pe deplin utilizate: doar 1,5% din spațiul existent este disponibil”, explică Wimmer.
În plus, prețurile transportului aerian și maritim au scăzut, căile navigabile interioare putând înregistra un boom deosebit datorită transportului de cărbune.