Înghețarea sau reducerea taxei la combustibil a fost în fruntea listei de dorințe a participanţilor la sondajul 2022/23 realizat de Logistics UK, urmată de investiții în infrastructură și mai mult sprijin pentru adopţia combustibililor alternativi.
În ciuda reducerii taxei la combustibil cu 5 ppl (pence per litre) în martie 2022, sondajul a constatat că cea mai mare deteriorare a performanței afacerii s-a datorat prețului ridicat al combustibilului. Respondenții au raportat, de asemenea, probleme legate de recrutarea personalului calificat și o scădere a clarității acordurilor comerciale cu UE, după cu relatează Motor Transport.
Performanța generală a afacerii a fost însă percepută ca îmbunătățită până în ianuarie 2023, 34% dintre respondenți având așteptări economice mai bune pentru 2023. „În timp ce primele luni ale lui 2022 au fost marcate de reapariția cheltuielilor consumatorilor și de creșterea activității, în a doua jumătate a anului, sectorul logisticii a traversat un climat economic dificil din cauza șocului prețului energiei – declanșat de război – pe lângă schimbarea proceselor comerciale determinate de Brexit și de nevoia de decarbonizare.
Cu toate acestea, industria a continuat să-și demonstreze adaptabilitatea, Regatul Unit tranzacționând exporturi în valoare de 414 miliarde de lire și importuri de 644 de miliarde de lire, în 2022. „Perspectivele pentru performanța afacerii continuă să fie încurajatoare, 77% dintre respondenți declarând aceleași așteptări economice, sau chiar mai bune, pentru 2023.”
Competitivitatea Marii Britanii în logistică a scăzut însă în 2023, conform Băncii Mondiale. Regatul Unit s-a clasat pe locul 19 la indicatorul de performanță, faţă de clasarea medie pe locul 6 între 2012 și 2018. Scăderea din 2018 până în 2023 este asociată cu schimbările legate de Brexit care au contribuit la o reducere a livrărilor la timp și la procese vamale mai puţin eficiente.