Container xChange, cea mai importantă companie tehnologică de comercializare și leasing de containere din lume, a publicat rezultatele sondajului Change 2021-22, lansat pentru 800 de jucători din industria containerelor la nivel global, inclusiv linii maritime, comercianți de containere, companii de expediție de marfă și companii de achiziții. Sondajul a fost lansat pentru a studia evoluţiile din industrie, învățăturile cheie din 2021 și perspectivele pentru 2022 ale jucătorilor.

Sondajul a relevat că industria pare a slăbi în ceea ce privește performanța lanțului de aprovizionare în 2022. Din totalul respondenților, 65% au spus că performanța fie se va deteriora și mai mult (11%), fie va rămâne aceeași (54%) în 2022.

Principala provocare pe care respondenții au întâmpinat-o în a desfășura afaceri a fost găsirea de sloturi pe vas (53%), urmată de suprataxele transportatorilor (22%) și lipsa forței de muncă (19%). Restul respondenților (6%) au evidențiat provocarea lipsei de transparență și de vizibilitate în lanțul de aprovizionare.

Întrebați ce alternative în comparație cu obținerea de echipamente de la transportatori i-au atras, 50% dintre respondenți au spus că au recurs la leasing unidirecțional urmat de contracte de leasing pe termen lung (28%) și la cumpărare de containere (22%).

71% dintre respondenți au spus că își regândesc strategia logistică și că încearcă să facă o aprovizionare mai diversificată, recurgând la deținerea mai multor stocuri.

Principalele cauze ale penuriei de containere în acest an, conform respondenților, au fost:

– expeditorii care le utilizează pentru depozitare (42%)

– defecțiunile liniilor de containere (28%)

– ineficiența în potrivirea proprietarilor de containere cu potențialii utilizatori (28%)

– tranzitul mai îndelungat

– timpii și aglomerațiile portuare care au încetinit rotația containerelor.

Întrebată „cine a devenit cel mai mare câștigător al crizei lanțului global de aprovizionare”, industria a exprimat în unanimitate opinia conform căreia liniile de containere (64%) au beneficiat cel mai mult de întreruperi, urmate de expeditori (21%).

75% dintre respondenți au spus că pandemia de Covid-19 le-a afectat afacerea. Dintre aceștia, 54% au spus că pandemia a dus la marje de profit mai mici, 36% au spus că a avut ca rezultat mai puțină transparență și 36% au spus că au recurs la mai multe soluții digitale în aceste vremuri grele. (întrebarea a avut răspunsuri multiple și, prin urmare, nu se ajunge la 100% la adunarea procentelor).

Tocmai când 2021 cunoscuse o ușoară redresare din pandemie, noua variantă Omicron şi-a făcut o intrare dramatică și a zguduit din nou industria. „Covid-19 și noile sale variante vor continua să perturbe operațiunile portuare și capacitatea de muncă pe măsură ce avansăm în 2022. Imprevizibilitatea va persista. Am început să observăm scăderea prețurilor containerelor și a ratelor de leasing. Odată ce prețurile scad semnificativ, riscă să se prăbușească. Dacă ne uităm la cererea actuală, vedem că cererea de containere nu a crescut semnificativ”, spune Christian Roeloffs, cofondator și CEO Container xChange, citat de Hellenic Shipping News. „Creșterea actuală a ratelor este cauzată de o criză temporară a ofertei. Dar, odată cu încetinirea perturbărilor, vom vedea, de asemenea, îmbunătățirea provocării capacității. Cu toate acestea, revenirea la normal pare să vină mai devreme decât anticipau mulți dintre noi – și ar putea fi încă din a doua jumătate a lui 2022”, adăugă el.

Împărtășindu-și așteptările față de 2022, Johannes Schlingmeier, co-fondator și CEO, Container xChange a declarat: „2021 a fost un an remarcabil pentru industria de transport maritim. Câștigurile și profiturile uimitoare ale companiilor de transport maritim au depășit profiturile combinate ale industriei realizate pe parcursul întregului deceniu. De asemenea, a fost un an care a arătat că expeditorii erau dispuși să plătească prețuri mai mari pentru transport.”

El adaugă: „Acum, acele câștiguri și profituri vor trebui să demonstreze că acești bani pot fi folosiți pentru a îmbunătăți nivelurile de servicii în industrie. Acest lucru trebuie să depășească pârghiile tradiționale de a investi în mai multă capacitate de containere, dar și în infrastructura terestră, transportul interior și infrastructura pentru colaborarea intersectorială pentru a construi o industrie rezistentă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut