Potrivit unui sondaj al Institutului german Ifo, 40% dintre companii sunt deja afectate de explozia costurilor cu energia. Dar, pentru că multe companii și-au asigurat contracte de aprovizionare pe termen lung, creșterea prețului nu are un impact imediat peste tot, ci se va manifesta în timp.

Din cauza creșterii puternice a prețurilor la energie, multe companii amână investițiile și sunt nevoite să majoreze prețurile. Acesta este rezultatul unui sondaj reprezentativ comandat de Fundația pentru Afaceri Familiale din Germania. Rainer Kirchdörfer, șeful fundației, a declarat că Germania și-a pierdut dramatic competitivitatea în politica energetică, chiar înainte de criza actuală. „Avem nevoie de o politică care să corecteze această denaturare a concurenței și să oprească creșterea prețurilor la energie”.

Potrivit unui sondaj al Institutului Ifo, 40% dintre companii sunt deja pe deplin afectate de explozia costurilor cu energia. Dar, deoarece multe companii și-au asigurat contracte de aprovizionare pe termen lung, creșterea prețurilor nu are un impact imediat peste tot. Un sfert dintre companii au declarat că se așteaptă ca prețurile mai mari la energie să apară în a doua jumătate a acestui an. Un alt sfert dintre companiile chestionate se așteaptă ca acest lucru să se întâmple în 2023.

Aproape 90% dintre companiile chestionate au spus că probabil ar trebui să crească prețurile pentru a compensa creșterea cheltuielilor, iar trei sferturi doresc să extindă investițiile în eficiența energetică.

Aproximativ 46% dintre companii au spus că vor să reducă investițiile și doar o mică parte dintre ele doresc să își mute sediul comercial în străinătate. Potrivit sondajului, 11% se gândesc să renunțe în totalitate la domeniile de afaceri consumatoare de energie – 14% iau în considerare reducerea locurilor de muncă în Germania. 

La sondaj au participat 1.100 de companii, inclusiv 950 de afaceri de familie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare