Până pe 19 august, milioane de camioane și autobuze din toată Europa vor trebui modernizate cu tahograful inteligent de generaţia a doua. La sfârșitul anului trecut, Asociația olandeză de Transport și Logistică, TLN, a efectuat un sondaj în rândul companiilor de transport care lucrează pe internaţional, pentru a determina în ce proporţie s-au echipat cu Smart Tacho 2, date fiind obstacolele apărute, precum numărul insuficient de tahografe disponibile, capacitatea redusă în service-uri şi lipsa unor piese.

TLN sfătuiește companiile să nu aștepte cu modernizarea până la termenele limită de 31 decembrie 2024 (tahograf analog și digital) sau 18 august 2025 (tahograf inteligent 1), ci să o facă imediat ce sunt disponibile astfel de tahografe în Țările de Jos.

Sondajul arată că mai mult de jumătate dintre companiile chestionate nu au solicitat încă o modernizare înainte de sfârșitul lui 2024. Dintre cele care au făcut acest lucru, într-o treime din cazuri nu a fost posibil, ca urmare a unor probleme legate de livrarea tahografului, capacitatea din atelier sau alte probleme. TLN este șocat de acest rezultat, deoarece timpul rămas pentru modernizare este scurt. De aceea, TLN a prezentat aceste rezultate la IRU și la Comisia Europeană (CE). Apoi, CE a cerut IRU să efectueze această anchetă și în alte țări ale UE, aflată în desfăşurare acum.

TLN va lansa în curând un nou sondaj, pentru a vedea dacă îmbunătățirile sunt deja în curs. Dacă nu, CE va trebui să ia măsuri pentru a preveni ulterior oprirea vehiculelor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut