Un sondaj realizat de furnizorul britanic TTC de management al riscului pentru șoferi profesionişti și de formare în domeniul siguranței rutiere a constatat că un respondent din 10 recunoaşte că „a condus cu bună știință după ce a depășit limita legală de consum”.

Având în vedere că se apropie Crăciunul, este important ca șoferii să înțeleagă importanța unui comportament adecvat la volan. Consecințele conducerii sub influența alcoolului sau drogurilor sunt grave și pot avea un impact semnificativ nu numai pentru şofer, ci și pentru angajatorul acestuia.

După cum relatează Logistics Manager, legea prevede că limita legală de consum de alcool la volan în Anglia, Țara Galilor și Irlanda de Nord este de 80 de miligrame de alcool la 100 ml de sânge sau de 35 de micrograme de alcool la 100 ml de aer respirat. De asemenea, este infracțiune condusul cu oricare dintre cele 17 medicamente controlate peste un nivel specificat în sânge, dintre care unele sunt legale și pot fi prescrise de medic.

Pedepsele pentru conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor depind şi de antecedente, fiind până la maximum șase luni de închisoare, amendă nelimitată și interdicție automată de conducere de cel puțin un an (sau 3 ani pentru două condamnări în 10 ani).

Pe lângă alte sancțiuni, interdicția de conducere poate fi catastrofală pentru persoane fizice și companii. Dacă unui șofer de vehicul comercial i se interzice să conducă peste un an, mijloacele de existență ale acestuia sunt pierdute, iar angajatorul rămâne fără unul dintre șoferi pentru o perioadă lungă de timp, pe fondul lipsei acute de şoferi.

Rezultatele sondajului TTC relevă şi că 1 șofer din 4 nu cunoaște limita legală a permisă de alcool la volan, în timp ce 64% cred în mod greșit că o primă condamnare ar putea veni cu o interdicție de conducere de cel puțin 6 luni. „Rezultatele sondajului sugerează că șoferii și pasagerii au o viziune mult prea relaxată despre conducerea sub influenţa alcoolului sau drogurilor. Aceste constatări sugerează nevoia ca angajatorii să-şi educe angajații și să ajute la reducerea riscului. Managerii de flotă trebuie să-i ajute pe acei oameni care cred că lor nu li se poate întâmpla să înțeleagă riscul real pe care îl prezintă pentru ei înșiși și pentru alții ori de câte ori consumă alcool sau droguri.”

Există măsuri pe care companiile din industria transporturilor și logisticii le pot lua pentru a preveni conducerea în stare de ebrietate și sub influenţa drogurilor. Evident, conștientizarea este esențială, iar organizațiile ar trebui să ofere cursuri regulate cu privire la consecințele conducerii sub consum peste limită.

O altă formă de prevenire este testarea înainte și în timpul orelor de lucru.

Problema se poate extinde şi la lucrătorii din depozit, respectiv la operatorii de utilaje din depozit.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut