Ministerul Transporturilor din Spania a flexibilizat temporar, până pe 10 noiembrie, reglementările privind timpii de conducere pentru șoferii de transport de mărfuri, ca măsură de urgență în urma pagubelor care au blocat vehicule și au afectat grav infrastructura în Andaluzia, Comunitatea Valenciană și Castilla-La Mancha.

Conform unei hotărâri emise de Direcția Generală de Transport Rutier și Feroviar din Spania, între 29 octombrie și 10 noiembrie 2024, șoferii care operează în sau spre zonele afectate vor beneficia de următoarele excepții:

– Limita zilnică de condus crește de la 9 ore la 11 ore.

– Limita săptămânală de condus crește de la 56 ore la 60 ore.

– Limita de condus bisăptămânală crește de la 90 ore la 102 ore.

– Timpul minim de odihnă zilnică se reduce de la 11 ore la 9 ore.

– Este permisă realizarea a două pauze săptămânale consecutive de 24 de ore, cu condiția recuperării ulterioare.

Excepțiile, potrivit Fenadismer en Carretera, sunt aplicabile transporturilor din sau spre zonele afectate pentru aprovizionare, iar șoferii care beneficiază de acestea trebuie să păstreze rapoartele de tahograf și să le completeze cu informațiile personale. Decizia va fi publicată în Monitorul Oficial al Spaniei (BOE), iar Ministerul Transporturilor va notifica Comisia Europeană pentru validarea măsurii.

Ministerul precizează că pagubele din 29 octombrie au afectat puternic traficul de mărfuri, prin blocaje rutiere și închiderea unor centre logistice locale, ceea ce impune distribuirea mărfurilor din alte regiuni și justifică măsurile temporare adoptate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut