Guvernul spaniol a aplicat Legea care sancționează și raportează public clienții de transport rutier de marfă care plătesc cu întârziere transportatorii.

Guvernul spaniol a implementat în 2021 o reformă în domeniul transportului rutier care se referă la întârzierea plăților de către expeditori sau intermediari. Aceasta nu prevede doar amenzi de la 600 la 30.000 de euro, în funcție de întârziere, recidivă și afectarea solvabilităţii creditorului, dar și publicarea pe site-ul Ministerului Transporturilor a firmelor rău-platnice. Potrivit Fenadismer, această măsură „contribuie decisiv la îmbunătățirea situației termenelor de plată, în ciuda suișurilor și coborâșurilor așteptate în procesul de adaptare a expeditorilor și intermediarilor la noua reglementare”. Cele mai recente statistici privind timpii de plată arată că 51% dintre clienți plătesc în termen de 90 de zile, 27% între 90 și 120 de zile și 22% peste 120 de zile.

Luna trecută, Ministerul a publicat prima listă cu astfel de companii, care se referă la amenzile plătite în prima jumătate a anului. Pe listă figurează 64 de firme, cu amenzi care în unele cazuri au depășit 25.000 de euro și care pot fi aplicate de mai multe ori. Atilatrans este compania care a plătit cel mai mult: două amenzi, de 25.206 și 5.603 de euro.

Pe lista debitorilor se află și nume importante de multinaționale, după cum puteţi vedea AICI.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut