Guvernul spaniol vrea să introducă sancțiuni pentru așteptările prea lungi la încărcare sau descărcare. Pentru a face schimbări legislative în acest sens, guvernul vrea să afle care este amploarea problemei și în ce sector de activitate sunt cele mai mari așteptări. Astfel, le-a a cerut șoferilor să aibă pe telefoanele mobile descărcată aplicația Galileo Green Line, care permite observarea mișcării camioanelor.
Guvernul spaniol le-a promis transportatorilor încă de la finalul lui 2021 că îi va proteja prin diferite reglementări, când aceștia au amenințat că vor face o grevă care să paralizeze complet livrările înainte de Crăciun, idee la care au aderat circa 80% dintre companii. Un studiu realizat de Fenadismer în 2022 privind timpii de așteptare la principalele Platforme Logistice Alimentare a arătat că, în unele cazuri, s-au depășit 5 ore de întârziere la încărcare/descărcare.
Un studiu similar a fost efectuat de curând în SUA, concluzia fiind aceea că un camion pierde de la 12 la 20 de ore pe săptămână așteptând. Șoferii de aici și-au pierdut în 1938 dreptul de a fi plătiți pentru orele suplimentare efectuate, când s-a decis că cea mai bună modalitate de a plăti această categorie socială este pentru fiecare kilometru parcurs. Așa că, după 85 de ani, un grup de senatori a înaintat Parlamentului american un proiect pe 9 noiembrie 2023 care presupune că șoferii de camion vor fi plătiți pentru tot timpul pe care îl consacră muncii, trecându-se astfel de la plata pe kilometru la plata pe oră, adică până la 14 ore pe zi.
Proiectul a fost susținut de sindicatele șoferilor, de două instituții care se ocupă de siguranța transporturilor, dar și de o asociație a șoferilor-patroni, care conduc propriile camioane. În schimb, ATA (American Trucking Associations), care reunește mari transportatori, nu și-a exprimat sprijinul.