Transportatorii spanioli, care și-au achiziționat vehicule alimentate cu gaze naturale pentru a sprijini obiectivul de decarbonizare și îmbunătățire a mediului, sunt acum revoltați de creșterea prețului la acest combustibil cu peste 300%. În Spania sunt peste 32.000 de astfel de vehicule, din care peste 10.000 sunt vehicule de transport.

În fața acestei imense scumpiri, transportatorii cer un Plan de Urgență de la Guvern.

Fenadismer, împreună cu alte asociații de taximetriști, transportatori și alte sectoare afectate, au trimis o scrisoare comună ministrului Transporturilor în care cer un Plan de Urgență cu măsuri de șoc pentru redresarea acestei situații.

Fenadismer subliniază că, în ultimele săptămâni, persoanele care desfășoară activități independente, companiile și persoanele care au optat pentru achiziția de vehicule alimentate cu gaz natural pentru a sprijini obiectivul de decarbonizare și îmbunătățire a mediului, sunt acum într-o situație critică din cauza creșterii cu peste 300% a prețului benzinei pentru autovehicule la benzinării în ultimele luni, care a atins prețuri nemaivăzute până acum, și a prognozei că va continua să devină și mai scump în următoarele săptămâni, având în vedere evoluţia îngrijorătoare a preţurilor la gaze pe pieţele internaţionale.

Fenadismer, alături de alte opt asociații din diferite grupuri și sectoare afectate (Anave, Antaxi, Astic, Atuc, Confebus, Fpt, Gasnam și Uno) au adresat o scrisoare comună, luni, 31 ianuarie, ministrului Transporturilor fin Spania în care cer un Plan de urgență cu măsuri șoc care să permită supraviețuirea celor afectați.

În scrisoare se arată că, în ultimii ani, cei care au optat pentru decarbonizare „au apelat la singura alternativă matură și disponibilă care le-a permis să își reducă impactul asupra mediului – gazele naturale. Datorită acestui fapt, sectorul realizează de ani de zile economii semnificative de emisii în timp ce se pregătește pentru utilizarea biometanului, care reprezintă următorul pas pe calea către neutralitatea climatică. Cu toate acestea, după pandemie, stabilitatea prețurilor pe care o avea în mod tradițional acest combustibil a fost modificată în urma unei crize energetice fără precedent, care a dus la o creștere cu 365% a costului pe piața iberică în 2021, ceea ce pune în pericol supraviețuirea imediată a companiilor de transport rutier de marfă și pasageri, taxi și companii maritime, care, pentru a contribui la obiectivele climatice, și-au asumat investiții importante neamortizate încă”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut