Pentru a-i convinge să renunțe la grevele anunțate în perioada de vârf 20-22 decembrie, guvernul spaniol a ieşit în întâmpinarea transportatorilor cu o serie de propuneri, între care şi încărcarea/descărcarea camioanelor de către șoferi doar la înțelegere cu clientul, fără însă să interzică această activitate.

Europa Press, care a avut acces la documentul pregătit de guvern, declară că la fel se întâmplă și cu revizuirea prețurilor, astfel încât transportatorii să nu fie nevoiți să facă față singuri creșterii motorinei. În ambele cazuri se va aplica automat obligația clientului de a-și asuma încărcarea/descărcarea mărfii și de a revizui prețul, dar poziţiile ar putea fi şi inversate, dacă se stabileşte o anume înţelegere de către părți.

Însă Direcția de Mărfuri din cadrul CNTC (Comitetului Național de Transport Rutier), care reunește companiile din sector, cere în continuare interzicerea participării șoferului la încărcarea și descărcarea mărfurilor şi, de asemenea, aplicarea obligatorie a unei clauze de revizuire a prețului motorinei.

Oricum, Ministerul vrea să impună ca orice modificare a condițiilor să fie convenită cu cel puțin 24 de ore înainte de aplicare, iar în cazul în care șoferul efectuează încărcarea sau descărcarea mărfurilor, acesta să fie plătit suplimentar. În ceea ce privește motorina, orice acord care anulează revizuirea prețurilor va fi considerat nul dacă are în vedere condiții abuzive. Sindicatele se tem însă ca nu cumva presiunile făcute de companii prin ameninţarea cu greva pe termen nelimitat să nu aibă ca rezultat reducerea prețului combustibilului și a taxelor pentru companii, lucru care nu ar rezolva însă şi problema forței de muncă ce predomină în acest moment în sector. CNTC a mai cerut guvernului – dar propunerea a fost deocamadată respinsă – și angajamentul scris că transportatorii nu vor fi surprinşi de parte de taxe de drum suplimentare fără consensul sectorului, în cadrul reglementărilor de plată ce urmează a fi implementate din 2024.

Ministerul propune şi creșterea înălțimii și a MTMA pentru anumite categorii de vehicule şi pune la dispoziţie 20 de milioane de euro pentru construirea de parcări private securizate, 143 de milioane de euro pentru digitalizare şi 400 de milioane de euro pentru înnoirea flotelor.

Deocamdată, CNTC a respins în întregime acest prim proiect de măsuri, chiar dacă Ministerul e de părere că soluțiile propuse sunt „rezonabile, reprezentând un pas semnificativ în rezolvarea problemelor care duc la grevă”. Negocierile vor continua însă şi în perioada imediat viitoare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut