Controlul respectării legislației privind termenele maxime de plată în sectorul transportului rutier a fost inclus ca acțiune prioritară în Planul de Inspecție a Transporturilor din Spania pentru acest an. Pentru a efectua controlul, Serviciile de Inspecție solicită din oficiu companiilor de transport documentația comercială a acestora și instrumentele de plată utilizate pentru achitarea facturilor, ceea ce permite verificarea respectării termenului maxim legal de plată stabilit la 60 de zile.

Potrivit Fenadismer, Planul Național de Inspecție a Transporturilor include printre acțiunile sale prioritare pentru acest an controlul termenelor de plată în transportul rutier de mărfuri. Şi asta pentru că, deși de la aprobarea în octombrie 2021 a regimului de sancţiuni pentru combaterea întârzierii plăților s-a înregistrat o reducere semnificativă a termenelor de plată, există totuși un grad de nerespectare mai mare de 50%.

Serviciile de Inspecție din cadrul Ministerului Transporturilor au început deja să acționeze din oficiu pentru a sancționa companiile de marfă, agențiile, operatorii și flotele mari pentru nerespectarea termenelor maxime de plată pentru transportatorii colaboratori care le-au furnizat servicii.

Astfel, odată cu datele obținute din documentația comercială pe care firmele de transport sunt obligate să le furnizeze în cerințele de inspecție obișnuită pe care Ministerul Transporturilor le transmite periodic, au început să fie sesizate proceduri de sancționare firmelor contractoare de transport care nu respectă termenul maxim de plată.

Notificările care se transmit firmelor de transport plătitoare indică următoarele: „Din analiza documentației prezentate s-a constatat că facturile emise de societatea de transport XXX pentru servicii de transport mărfuri prestate pentru societatea YYYY în luna decembrie 2021 au încălcat limita maximă legală de plată de 60 de zile calendaristice din articolul 4 din Legea 3/2004, din 29 decembrie, care stabilește măsuri de combatere a întârzierii plăților în operațiunile comerciale.”

Respectivul precept prevede că termenul maxim de plată în toate cazurile va fi de 60 de zile calendaristice de la data primirii mărfii sau prestării serviciilor, nu de la data întocmirii facturii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut