Porturile și căile ferate din Spania vor fi din ce în ce mai interconectate. În multe cazuri, calea ferată va adopta ecartamentul dublu, tipul iberic larg și cel standard european pentru a evita deteriorarea încărcăturii și a introduce tot mai eficient rețeaua spaniolă în coridoarele europene de transport feroviar de marfă.

Numeroase proiecte au început aproape simultan. Cel mai recent se referă la accesul sudic în portul Barcelona, unde a fost lansată a doua fază, cu o investiție de peste 30 de milioane de euro. Obiectivul este de a oferi o conexiune feroviară cerută de centrele logistice situate în valea Llobregat, în zona industrială dintre Barcelona și Martorell, notează Trasporto Europa.

Noua secțiune se conectează la rețeaua națională la nord-vest de impunătorul șantier de marfă Can Tunis și trece de parcul de containere al Terminalului Catalunya. Aici vor fi construiți 11 km de cale ferată nouă, în timp ce 27 km de cale ferată vor fi echipați cu ecartament dublu. Această nouă infrastructură va fi utilizată de aproximativ 70% din toate mișcările feroviare din zona portuară.

În plus, o licitaţie de 123 de milioane de euro a fost lansată pentru accesul feroviar sudic în portul Castellon, dintre Barcelona și Valencia, axat în principal pe traficul de mărfuri vrac solide. În acest caz, construcția nodului permite legătura dintre port și Coridorul mediteranean Ten-T, precum și facilitarea relațiilor feroviare între aeroporturile din Barcelona și Valencia.

Proiectul se referă la construirea unui nou tronson de aproape 5 km lungime în cadrul facilităților portuare, ca finalizare a liniei dedicate transportului de mărfuri care are în total peste 8 km incluşi în Coridorul Mediteranean. Lucrările vor avea o durată estimată de doi ani și jumătate.

Investițiile lansate la Barcelona și Castellon fac parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a transportului feroviar de marfă inițiat de Adif , administratorul spaniol al infrastructurii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare