Noua interdicție pentru șoferi de a efectua sarcini de încărcare și descărcare, intrată în vigoare la începutul lui septembrie, include și paleții goi, după cum a confirmat Ministerul Transporturilor. Asociațiile de transport deja depun plângeri împotriva operatorilor de logistică din Galicia pentru că au forțat șoferii să încarce și să descarce paleți sub constrângerea pierderii locului de muncă.

Intrarea în vigoare pe 2 septembrie a noii interdicții pentru șoferii de vehicule de transport mărfuri de peste 7,5 t care efectuează operațiuni de încărcare și descărcare a mărfurilor atât la originea, cât și la destinația serviciului de transport, nu a fost scutită de o oarecare confuzie cu privire la domeniul său de aplicare în raport cu unele aspecte cuprinse în noua lege.

Pentru a o rezolva, Ministerul Transporturilor a postat pe site-ul său un Document de Întrebări Frecvente în care a încercat să răspundă la principalele probleme ridicate de diferiți agenți din sector. Acesta poate fi consultat (în spaniolă) AICI.

Un aspect controversat clarificat de MT a fost dacă interdicția acoperă și transferul de paleți goi pe care unii expeditori îl impun transportatorilor lor, care se numește colocvial „schimb de paleți”. În acest sens, Ministerul Transporturilor a fost exhaustiv, subliniind că interdicția afectează și transportul de paleți, acesta fiind considerat o „marfă”, pentru care șoferul ar avea voie să încarce sau să descarce respectivele suporturi doar în cazul care încearcă să transporte mărfuri fracționate, în conformitate cu prevederile excepțiilor de la regula generală.

Asociațiile de transport Ascentra și Atefrimer, parte a Fenadismer, au prezentat plângeri împotriva diferitelor depozite logistice de peşte, printre care GaliciaMar și Protea, pentru forţareaa șoferilor care lucrează în aceste unități de a încărca și descărca paleții sub ameninţarea pierderii locului de muncă, notează Foro Transporte Profesional. Fenadismer va îndemna serviciile de inspecție să acționeze cât mai curând împotriva respectivelor companii, sancționându-le în mod exemplar pentru a preveni apariția acestor situații abuzive și ilegale pe viitor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare