În ultimele săptămâni, sute de transportatori de vehicule i-au transmis federației spaniole Fenadismer îngrijorarea și disperarea lor enormă față de situația de inactivitate în care se află din cauza paralizării producției în fabricile auto din Spania.

Mai întâi, uzina Seat din Martorell a trebuit să oprească parțial producția de la mijlocul lui august, iar ulterior s-au adăugat uzinele Citroën-Peugeot din Vigo și Opel din Figueruelas, la care se alătură din această săptămână fabrica Mercedes-Benz în Vitoria, în ciuda faptului că abia fusese reluată activitatea după pauza datorată vacanței.

De fapt, potrivit datelor furnizate de Asociația Națională a Producătorilor de Automobile și Camioane, în iunie anul trecut, lipsa microcipurilor a avut un impact extrem asupra producției de vehicule, cu o scădere accentuată de 18,1% față de iunie 2020, în ciuda faptului că fabricile abia își reveneau după oprirea cauzată de pandemie. Comparând-o cu datele prepandemice, scăderea a fost de 33,8% față de aceeași lună din 2019.

Lipsa componentelor electronice este principalul motiv adus de producătorii de vehicule pentru reducerea activității lor de producție care are loc atât la nivel național, cât și la nivel european. Din acest motiv, centrele de producție aplică măsuri speciale, cum ar fi suspendarea temporară a liniilor și demararea dosarelor temporare de reglementare a ocupării forței de muncă până la rezolvarea lipsei de semiconductori, previzionată până în primul semestru al lui 2022. Însă transportarii de vehicule nu neagă faptul că, în spatele acestor acțiuni ar putea exista alte interese economice sau strategice care ar provoca încetinirea producției de vehicule noi.

Una dintre victimele majore ale acestei scăderi a producției de mașini sunt transportatorii de vehicule, care reprezintă în Spania aproximativ o mie de companii și lucrători independenți, cu o flotă de aproximativ 3.900 de vehicule, care au trecut deja prin experințe precum suspendarea activității din cauza stării de urgenţă și închiderea fabricilor de automobile. Spre deosebire de alte sectoare ale transportului rutier de mărfuri, transportatorii de vehicule nu se pot angaja în transportul altor tipuri de mărfuri, având în vedere caracteristicile tehnice speciale ale vehiculului în ansamblu (în mod normal, rutier), ceea ce îl face incompatibil cu un alt tip de configurație modulară.

Această situație este agravată de povara financiară mai mare pe care transportatorii cu această specializare trebuie să o suporte din cauza costurilor ridicate ale acestor tipuri de vehicule, cu 50% mai mari decât ale unui camion obișnuit, conform Observatorului privind costurile transportului rutier de mărfuri publicat periodic de Ministerul Transporturilor.

În acest sens, Asociația Națională a transportatorilor de transportatori de vehicule Transportave, membră a Fenadismer, intenționează să organizeze o reuniune în septembrie în care vor analiza situația în care este sectorul lor și măsurile care pot fi aplicate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut