Miercuri, 24 noiembrie, directorul general adjunct al inspecției transporturilor terestre al Ministerului Transporturilor şi inspectorii Comunităților Autonome din Catalonia, Madrid, Aragón și Castilla-La Mancha, au prezentat Planul asociațiilor naționale privind inspecţiile din transporturile rutiere în 2022.

Pentru a garanta prelucrarea uniformă a dosarelor de sancțiuni pe întreg teritoriul statului, anul acesta a fost lansată o aplicație informatică unică la nivel național care le permite tuturor Comunităților Autonome să facă acest lucru în mod uniform, cu respectarea prevederilor reglementărilor naționale.

Anul viitor, Planul va acorda prioritate controlului transportului rutier efectuat de către companiile străine care operează în Spania, în special companiilor offshore (de tip cutie poștală), „companii fără activitate economică reală în țara în care își au sediul și unde angajează lucrători, dar cu activitate în alte state membre ale UE în care își prestează efectiv serviciile, folosind fraudulos mișcările transnaționale pentru a se sustrage de la plata impozitelor şi asigurărilor sociale”.

Inspecţia firmelor de tip cutie poştală se va efectua atât pe şosea, cât şi la firmele de încărcare, verificându-se respectarea reglementărilor sociale şi de cabotaj. Reglementarea normativă anterioară limita posibilitățile de control la aceste companii, așa că după intrarea în vigoare în luna februarie 2022 a reglementării muncii și cabotajului cuprinsă în Pachetul Mobilitate i se va permite Inspecției Transporturilor un control mai exhaustiv și mai eficient către companii străine offshore care operează în Spania.

Acest tip de control va fi ajutat şi de faptul că din februarie șoferul e obligat să introducă manual simbolul țării în care intră după trecerea frontierei unui stat membru la începutul primei opriri.

De asemenea, ca noutate, va fi prioritizat controlul respectării termenelor de plată. Lupta împotriva întârzierii plăților în transport, care are o influență negativă asupra lichidității companiilor, complicând gestiunea financiară a acestora și competitivitatea și rentabilitatea, este una dintre prioritățile politice ale UE.

De asemenea, pentru încă un an, controlul anual al timpilor de conducere și de odihnă va fi efectuat pe flota a aproximativ 470.000 de vehicule de transport care sunt obligate să fie echipate cu tahograf în Spania. În condițiile în care directivele europene impun statelor membre obligația de a controla cel puțin 3% din zilele lucrătoare, în cazul autorităților spaniole de control, cel puțin 3.173.513 de zile lucrătoare ale șoferilor profesioniști trebuie revizuite în 2022, dintre care circa 50% la sediile firmelor, iar restul pe drum.

Alte acțiuni de control cuprinse în Plan sunt legate de inspecția operațiunilor care își au originea sau destinația în mari centre precum platformele logistice și zonele de marfă din porturile maritime. De asemenea, va continua controlul asupra firmelor care oferă servicii online de transport, în special în ceea ce privește platformele de coletărie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut