Ministerul Apărării din Spania și Fundația CEOE au ajuns la un acord prin care angajații din armată, atunci când împlinesc 45 de ani și trebuie să părăsească armata, să se poată dedica altor profesii printre care şi transportul rutier de marfă. Acest proiect pilot urmează a fi prezentat la sfârșitul acestui an, ca parte a unui acord cu Ministerul Apărării, pentru combaterea lipsei de șoferi profesioniști în transportul rutier de mărfuri în Spania, situație generalizată în Europa și în țări precum Canada și Statele Unite, informează ziarul Vozpópuli.
Potrivit calculelor asociației patronale de transport, în Spania există în prezent o cerere de 15.000 de șoferi. Obiectivul acestui acord este să profite de capitalul uman al forțelor armate atunci când părăsesc armata, astfel încât să poată găsi un loc de muncă în concordanță cu abilitățile pe care le dețin.
În urma acestui acord, sectorul de transport va putea beneficia de cei aproximativ 13.100 de soldați și marinari și 1.322 de rezerviști disponibili, înregistrați pe portalul de ocupare a forței de muncă SAPROMIL, conform cifrelor publicate în aprilie. Platforma servește pentru a conecta militarii care caută o oportunitate de muncă cu ofertele de locuri de muncă ale companiilor sau organizațiilor publice sau ale companiilor private. „Acești oameni au mult talent pentru munca în echipă, angajament, sunt foarte abili și vin din diferite domenii tehnice”, spun aceleași surse.
Departamentul condus de Margarita Robles și fundația au format un mic comitet pentru a avansa proiectul. În cadrul acestui plan comun, Apărarea oferă profilurile armatei, iar Fundația studiază nevoile de angajare ale diferitelor sectoare. Datorită acordului, acești soldați vor putea primi orientare și instruire public-privată cu mulți ani înainte de „retragerea” din Forțele Armate.
Programul se va concentra pe locurile de muncă unde există „cerere” de personal. „Pentru început se va desfășura un proiect axat în principal pe meserii legate de digitalizare, securitate și securitate cibernetică, logistică și transport. Dar și în domeniul construcțiilor, unde, de exemplu, militarii se pricep la manipularea utilajelor. Vom prezenta proiectul până la finalul anului.“
Fundația CEOE consideră că transportul și logistica sunt o ramură a ocupării forței de muncă unde există o „cerere tot mai mare de șoferi” din cauza îmbătrânirii forței de muncă și a dificultății în recrutarea tinerilor. De asemenea, coincide cu o perioadă în care comerțul electronic nu încetează să crească. „Este un sector care înainte și după pandemie este chemat să ofere oamenilor multe oportunități”, spun cei de la fundație. Nu vorbim doar despre șoferi de camioane de marfă. Proiectul pilot va căuta, de asemenea, puncte de interes şi pentru șoferi de autobuze sau mecanici.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut