Chiar dacă marea majoritate a companiilor maritime de transport de containere și-au oprit temporar rezervările de mărfuri către și dinspre Rusia din cauza invaziei Ucrainei, transportatorul oceanic chinez COSCO Shipping oferă în continuare servicii în Rusia.

COSCO Shipping continuă să transfere mărfuri către Rusia cu flota sa de transport țiței, principala marfă de export a Rusiei către China. „COSCO oferă ajutor economic Rusiei, deoarece se confruntă cu un val de sancțiuni economice din partea diferitelor guverne”, a declarat Sathiya Jalapathy, analist GlobalData.

Pe de altă parte, MSC Rus a încetat să accepte rezervări de mărfuri către și dinspre Rusia, acoperind Marea Baltică, Marea Neagră și regiunile Rusiei din Orientul Îndepărtat.

În plus, subsidiara rusă a CMA CGM, cu nouă birouri în țară şi care deservește șapte porturi rusești, și-a suspendat operațiunile.

De asemenea, Maersk și-a oprit temporar operațiunile de transport de containere către și dinspre Rusia, anunțând suspendarea rezervărilor. În acelaşi timp, compania daneză intenționează să-și vândă participația de 30,75% din operatorul portuar rus Global Ports Investments.

Şi HMM a oprit rezervările de mărfuri pe două dintre rutele sale către și dinspre Rusia (Busan – Vostochny și Busan – Vladivostok), cu o cerere scăzută, cu o capacitate de 1.700 TEU pe fiecare vas. Cu toate acestea, compania a declarat că această oprire nu va avea niciun impact asupra performanței sale și că va onora rezervările anterioare.

Ocean Network Express, cu sediul în Singapore, a suspendat, de asemenea, rezervările de mărfuri către și dinspre Odesa din Ucraina și Novorossiysk și Sankt Petersburg din Rusia, potrivit Global Data.

Mai mult, germanii de la Hapag-Lloyd, care operează prin birouri din Kaliningrad, Moscova, Novorossiysk și Sankt Petersburg, au oprit rezervările către și dinspre Rusia, Belarus și Ucraina.

Însă bunurile esențiale, cum ar fi echipamente medicale, alimente și ajutor umanitar, continuă să fie transportate. „Decizia multor companii maritime globale de a-și opri serviciile către Rusia ar putea pune țara într-o poziție dificilă, deoarece va avea dificultăți să importe bunuri precum autovehicule și piese de schimb, mașini și echipamente industriale, îmbrăcăminte și mașini electrice”, a comentat Sathiya Jalapatie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut