În 2021, piața vehiculelor comerciale (fără HCV) a crescut cu 14% față de 2020 datorită în principal evoluției pozitive a segmentelor 2T și pick-up. Conform datelor publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), Ford România încheie 2021 ca lider de piață pe segmentul de vehicule comerciale.

Ford își păstrează poziția de lider înregistrand o cotă de piață de 19,7% și o creștere a volumelor cu 21% față de 2020.

Modelul Ford Transit Custom atinge cea mai bună cotă de segment din ultimii 8 ani (30,7%) și o creștere a volumului vândut de 30% față de 2020. Ford Ranger îsi păstrează poziția de lider pe segment pentru al cincilea an consecutiv, cu o cotă de 37,4% și o creștere a volumelor de 18% față de 2020. Din totalul vânzărilor Ford Ranger, Raptor absoarbe o cotă de 32%.

Modelul Transit este pe un trend pozitiv, cu o creștere de 30% față de 2020, astfel încât se plasează pe locul al doilea în segment (18,47%).

„Performanța înregistrată în 2021 confirmă fiabilitatea vehiculelor comerciale Ford, încrederea clienților în serviciile propuse de noi, atât pe partea de soluții integrate de produs, cât și pe cea de finanțare și service”, a declarat Cristian Prichea, director general Ford România NSC.

Ford Puma – cel mai bine vândut model hibrid din România în 2021

Produs exclusiv în fabrica de la Craiova începând cu a doua jumătate a lui 2019, Ford Puma este deja un best-seller în România, fiind cel mai bine vândut model cu propulsie hibridă din 2021 (2.765 unități). Cota de piață în segment a înregistrat o creștere importantă, de la 6,71% în 2020 la 9,41% în 2021. Totodata, modelul Ford Kuga, produs în Valencia, a întregistrat anul trecut un volum total de vânzări în România de 1.064 unităţi, din care 397 hibride (MHEV, Full-Hybrid, Plug-in Hybrid). Cota de piață pentru toate versiunile vândute a crescut de la 4,53% în 2020, la 7,02% în 2021.

“Românii aleg din ce în ce mai des astfel de modele electrificate, lucru demonstrat de cifrele de vânzări foarte bune pe care le-au obținut anul trecut Ford Puma și Ford Kuga PHEV”, declară Cristian Prichea, director general al Ford România NSC.

Noul Ford Fiesta este pregătit să ajungă în showroom-uri la mijlocul lui februarie, fiind urmat de noul Ford Focus la doar o lună mai târziu. Ambele modele vor oferi clienților multiple versiuni de sisteme de propulsie electrificate.

După ce a debutat anul trecut pe piața din România, Mustang Mach-E este acum disponibil în versiunea GT, cu 487 CP, tracțiune integrală și autonomie maximă ce poate ajunge la 500 km.

În ceea ce privește lansările de vehicule comerciale, Ford România va miza anul acesta pe modelul complet electric E-Transit – care oferă cea mai mare autonomie din segment (317 km WLPT1), dar și pe noul Ranger.

Ford s-a angajat în procesul de electrificare a produselor din portofoliu. Până la mijlocul lui 2026, 100% din gama de autoturisme din Europa va fi capabilă de zero emisii, fiind complet electrică sau Plug-in Hybrid, urmând ca trecerea la o gamă complet electric să se facă până în 2030. Gama de vehicule comerciale Ford din Europa va fi, de asemenea, 100% capabilă de zero emisii, complet electrică sau Plug-in Hybrid până în 2024. Două treimi din vânzările de vehicule comerciale vor fi reprezentate de vehicule complet electrice sau Plug-in Hybrid până în 2030.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut