Rezultatele celui mai recent studiu Reveal Marketing Research arată date încurajatoare, românii fiind din ce în ce mai implicați în reciclare. 58% dintre români declară că întotdeauna colecteză separat ambalajele și deșeurile din plastic, sticlă, metal sau hârtie, în timp ce 35% o fac doar ocazional. Mai mult, 63% dintre români intenţionează să returneze de fiecare dată ambalajele băuturilor, odată cu implementarea Sistemului Garanţie-Returnare (SGR).

Conform viitoarei legislații privind Sistemul de Garanție–Returnare (SGR), consumatorii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură într-un ambalaj nereutilizabil din sticlă, plastic sau metal, urmând să primească înapoi garanția la returnarea ambalajului.

În acest nou scenariu, 63% dintre români intenționează să returneze de fiecare dată ambalajele băuturilor pentru a recupera garanția de la achiziție, cei cu vârste peste 45 ani remarcându-se ca fiind cei mai conștiincioși (71%), iar 35% declară că le vor returna ocazional, în special tinerii între 18-24 ani (50%).

Măsurând percepțiile față de această reglementare, Reveal Marketing Research a aflat că peste jumătate dintre români ar prefera să returneze ambalajele la un automat de colectare (60%), 25% sunt în expectativă neavând o preferință clar stabilită momentan, iar 15% ar opta pentru returnarea manuală.

În ceea ce privește modul în care românii cred că noul sistem le va influența obiceiurile de consum, 43% declară că vor cumpăra băuturi la fel ca până acum, 19% consideră că vor cumpăra ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puține ori garanția și într-o mai mică măsură că vor cumpăra mai rar (13%) sau că vor alege produse mai ieftine la raft (12%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 3 – iulie 2023)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare