Deşi majoritatea operatorilor europeni de flote au fost foarte sceptici până acum cu privire la rentabilitatea camioanelor electrice, un studiu al firmei germane de consultanţă BCG arată că vehiculele grele electrice sunt susceptibile de a subcota camioanele diesel din punct de vedere al costurilor totale în doar câțiva ani. În UE, camioanele de dimensiuni medii și grele cu acționare cu baterie și un kilometraj de 120.000 de kilometri ar putea fi deja la egalitate până în 2025, și mai devreme în China și SUA. Camioanele electrice alimentate cu celule de combustie ar putea urma până în 2030.

Cu toate acestea, doar 16% dintre clienții de camioane intervievați de BCG au în plan să cumpere un camion electric în următorii zece ani, remarcă Verkehrs Rundschau. Principalele motive sunt costurile foarte mari de achiziție, lipsa rețelei de încărcare și timpii lungi de încărcare. Un camion electric costă de trei până la patru ori mai mult decât un camion diesel, iar încărcarea unei baterii de 1.000 KWatt la o stație de încărcare rapidă, durează aproximativ opt ore. Daimler, Volvo, MAN și Scania, plus compania-mamă Traton, vor să înființeze și să opereze 1.700 de puncte de încărcare în Europa în următorii cinci ani.

Potrivit BCG, vânzările globale de camioane ar trebui să revină în 2025 la nivelurile de dinainte de coronavirus. Până în 2030, 3,3 milioane de camioane ar trebui să fie vândute anual. În Europa, analiştii se așteaptă la vânzări de 400.000 de camioane, din care 32% alimentate cu baterii și 19% cu celule de combustibil. În SUA, camioanele electrice ar putea să atingă doar un sfert din vânzări în total, iar în China – de departe cea mai mare piață – doar o cincime.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare