CNR a publicat un prim studiu al costurilor vehiculelor grele, medii şi ușoare electrice, cu estimări parțiale. În fapt, după cum declară cu precauţie CNR, „aceste simulări se bazează pe cazuri de utilizare reale, dar nu au valoare statistică și nu ar trebui generalizate pentru că sunt experimente la scară mică”.
Potrivit studiului CNR, se pleacă de la prețuri de achiziție (înainte de subvenţie) de 345.625 de euro fără taxe pentru un autotractor greu electric, 300.000 de euro fără taxe pentru un vehicul de 19 t și 57.000 de euro pentru un vehicul comercial uşor, echipat cu o baterie de 52 kWh.
Pentru un ansamblu articulat de 44 de tone, exploatat regional 238 de zile pe an, parcurgând 71.490 km cu 27 t sarcină utilă și baterii cu o capacitate de 540 kWh, studiul relevă un cost anual de exploatare de 106.293 de euro (fără amortizare suplimentară și excluzând costurile cu șoferul, structura și taxele), bazat pe o estimare ridicată de preţ a energiei electrice, de 0,4 euro/kWh. Estimarea cu o rată scăzută negociată la 0,15 EUR/kWh, reduce costul de exploatare la 83.059 euro/an.
Pentru un vehicul de 19 t, CNR estimează costul total de exploatare la 71.871 EUR/an (fără amortizare suplimentară), dacă preţul energiei electrice este de 40 eurocenți/kWh și la 60.871 EUR/an la 15 eurocenți/kWh. Pentru un vehicul utilitar de 12 m3, costul total de operare este estimat la 18.539 EUR pe an (gamă ridicată).