În Germania, în medie, companiile din curierat, transport expres și de colete (KEP) au livrat 15 milioane de articole la 9 milioane de destinatari pe zi. Asta înseamnă că, per total, companiile au livrat 4,51 miliarde de trimiteri în Germania în 2021, cu 11,2% mai mult decât în aceeași perioadă a anului precedent, constituind un nou record. Acest lucru este demonstrat de „Studiul KEP 2022”, pe care Asociația Federală de Logistică de Colete și Express (BIEK) și KE-Consult l-au prezentat la Berlin.

Însă studiul arată și volatilitatea cu care se confruntă companiile. Variațiile de volum, atât în sus, cât și în jos, au fost masive anul trecut. În timp ce volumele livrărilor au crescut cu 20% în prima jumătate a lui 2021, în a doua jumătate a anului acestea au crescut cu 3,8% față de aceeași perioadă a anului anterior. În medie, s-au livrat 15 milioane de articole la 9 milioane de destinatari pe zi.

Motorul cheie al creșterii puternice în 2021 a fost din nou segmentul B2C, un total de 16,6% mai multe expedieri fiind livrate consumatorilor finali (2020: 19,7%). Principalul motiv pentru creșterea volumului în 2021 a fost tranzacționarea online, care a primit un impuls suplimentar de la coronavirus. Cu toate acestea, dorința consumatorilor finali de a plăti pentru serviciile KEP rămâne prea scăzută.

Segmentul B2B a înregistrat, de asemenea, efecte de recuperare. În timp ce livrările B2B au scăzut cu 1,5% în 2020, volumul a crescut din nou cu 5,7% în 2021. Cu toate acestea, efectele de recuperare s-au slăbit din nou în cursul lui 2021. Studiul KEP invocă problemele lanțului de aprovizionare, lipsa cipurilor și restricțiile de producție asociate.

Cifra de afaceri totală a industriei KEP a urcat cu 14,3%, până la un total de 26,9 miliarde de euro în 2021. Acesta este un nou record istoric după ce, în 2020, companiile au generat o cifră de afaceri totală de 23,5 miliarde de euro. Datorită creșterii, numărul angajaților a crescut cu încă 10.800 de persoane în 2021, ajungând la un total de 266.000 de angajaţi.

Pe de altă parte, pentru 2022, potrivit BIEK, nu se poate face nicio prognoză. Motivul sunt tendințele și schimbările din piețe, generate de războiul din Ucraina, blocajele din China, creșterea prețurilor, costurile mai mari ale energiei și incertitudinea în rândul consumatorilor. Potrivit asociației, toate acestea „au declanșat un șoc al cererii”, nepermiţând o prognoză adecvată și fiabilă a dezvoltării pieței pentru 2022.

În general, totuși, industria este încrezătoare și se așteaptă la o creștere medie anuală a volumelor de expedieri de 4,7%, până la 5,7 miliarde de expedieri, până în 2026.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut