Potrivit unui studiu realizat de Daimler Truck și TenneT, flotele de camioane electrice ar putea economisi până la 30% energie electrică dacă ar fi utilizate mai eficient.
Studiul realizat de operatorul de rețea TenneT și Daimler Truck a ajuns la concluzia că încărcarea adaptată rețelei ar putea permite companiilor cu flote mari să-și scadă costurile cu electricitatea cu până la 30% în viitor.
Potrivit acestui studiu, transportatorii și-ar putea reduce costurile cu electricitatea cu până la 30% cu flotele lor de camioane și autobuze electrice cu baterie, dacă oferă flexibilitate rețelei electrice. Aceste economii pot fi realizate fără a sacrifica disponibilitatea vehiculului. Una dintre premisele pentru aceasta ar fi orele constante de plecare. Flexibilitățile sunt oferite prin schimbarea timpilor de încărcare, în special noaptea. „Studiul de fezabilitate arată un potențial mare pentru schimbarea traficului, pentru economii de costuri pentru operatorii de flote și pentru stabilizarea rețelei. Acum trebuie create condițiile-cadru pentru a putea fi puse în practică. Acest lucru necesită ajustări de reglementare pentru integrarea pieței, infrastructură de încărcare adecvată și proiecte pilot”, explică COO TenneT, Tim Meyerjürgens.
Potrivit proiecțiilor bazate pe piață ale partenerilor de studiu, aproape 200.000 de vehicule electrice pot fi pe drumurile germane până în 2030. Cu capacități disponibile ale bateriei cuprinse între 350 și 600 kWh, acest lucru ar avea ca rezultat un potențial de flexibilitate de mai mult de un gigawatt – care corespunde aproximativ cu puterea unei centrale mari. Până în 2040 este chiar posibil ca peste 600.000 de vehicule comerciale electrice cu baterie să fie vândute, notează Verkehrs Rundschau. Acest lucru ar putea oferi, teoretic, un potențial de flexibilitate de până la 20 gigawați în ore individuale.