Furnizorii auto au tot mai multe probleme de lichiditate din cauza creșterii costurilor de producție. Trei sferturi dintre aceștia au putut transfera doar parțial creșterea enormă a costurilor de energie, materii prime și producție către producătorii de mașini, potrivit companiei de consultanță de management Horváth, care a efectuat un studiu în rândul a peste 30 de șefi de companie și membri ai consiliului de administrație din întreaga lume.

Mulți dintre cei intervievați s-au plâns de deterioarea comunicării cu producătorii auto, iar fiabilitatea acestora a scăzut semnificativ de la criza Corona: „Există fluctuații mari în cantitățile solicitate și aproape nicio transparență”, a spus expertul în industrie Horváth Ralf Gaydoul. Relațiile dintre furnizori și producătorii de mașini devin din ce în ce mai tensionate. „În timp ce clienții lor, producătorii, cer un grad ridicat de flexibilitate cu comenzi foarte volatile, furnizorii se așteaptă la programe fixe pentru următorii cinci ani”.

Majoritatea furnizorilor și-au constituit stocuri pentru a putea reacționa mai rapid. Două treimi au încercat, de asemenea, să economisească mai mult, să îmbunătățească procesele operaționale și să transmită mai multe costuri clienților. Dar, doar câțiva dintre membrii consiliului de administrație chestionați au implementat deja cu succes măsurile planificate. A existat o plângere aproape unanimă cu privire la lipsa de personal la toate nivelurile în toate locațiile. Majoritatea au probleme în găsirea și păstrarea angajaților, ceea ce înseamnă deja că schimburile de producție nu pot fi completate.

În același timp, cerințele produsului devin mai complexe. Potrivit studiului, mașinile de înaltă calitate sunt produse din ce în ce mai mult în serii mai mici. Conform acestuia, 76% dintre furnizorii chestionați au fost nevoiți să își ajusteze portofoliul din cauza electrificării și noilor cerințe ale clienților. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare