În ciuda pandemiei de coronavirus, doar câteva companii din Germania se bazează pe noi lanțuri naționale de aprovizionare, nedorindu-şi să înlocuiască achizițiile globale, potrivit unui studiu al Institutului IFO. Practic, din cele 5.000 de companii chestionate, doar una din zece dorește să se concentreze mai mult pe lanțurile de aprovizionare domestice în viitor.

Această tendință se desfășoară în toate sectoarele economiei. Companiile mari se bazează pe un număr mai mare de furnizori, în timp ce companiile mici și mijlocii planifică mai multe activităţi de depozitare. În industrie, 44% din companii au în plan să îşi schimbe modul de achiziţie.

Studiul a constatat, de asemenea, că o relocare a producției în Germania sau în țările străine din apropiere ar duce la pierderi mari. Același lucru este valabil și pentru transferul producției înapoi în țările europene vecine. În acest caz, economia germană ar scădea cu 4,2%.

Acest lucru arată că „o reorganizare cuprinzătoare și controlată politic a lanțurilor de aprovizionare pentru companiile germane ar fi nu numai inutilă, ci şi extrem de costisitoare pentru economie și societate“, spune Jan Cernicky, expert în comerț internațional și economie la Fundația Konrad Adenauer. „IMM-urilor, în special, le este adesea dificil să își diversifice relațiile de aprovizionare. Pentru ei e un efort relativ mare să stabilească și să coordoneze relații de afaceri cu mai mulți furnizori străini. Un design al acordurilor comerciale mai favorabil IMM poate avea o contribuție importantă la lanțuri de aprovizionare mai robuste”, declară Andreas Baur, coautor al studiului. Simplificarea și armonizarea normelor de origine, de exemplu, ar facilita utilizarea acordurilor de liber schimb de către întreprinderile mici și mijlocii, deschizând astfel noi oportunități de diversificare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut