Anul trecut s-au înregistrat peste 88.000 de accidente la locul de muncă la încărcarea și descărcarea camioanelor în Germania, cu 48 de persoane ucise. Experții consideră că o mai bună cooperare între participanții la transport ar putea preveni multe dintre aceste accidente, notează un studiu al BG Verkehr.

Zonele de încărcare şi descărcare continuă să fie în centrul accidentelor industriale în Germania. Experții în accidente de la BG Verkehr consideră că o cooperare îmbunătățită între companiile de transport ar putea reduce numărul acestora. Numai în 2021, 88.598 de persoane din Germania au avut un accident în zonele de lucru cu funcția principală de încărcare și descărcare sau depozitare. Peste 1.200 dintre aceste accidente au fost atât de grave încât victimele accidentului au primit ulterior o pensie de accident, iar 48 de accidente s-au încheiat cu deces. „În timpul încărcării și descărcării, pericolele operaționale ale punctului de încărcare sunt aceleași cu riscurile operaționale ale camionului. Din nou și din nou, apar situații în care fie șoferul, fie personalul de încărcare, nu deține toate informațiile necesare, nu are o privire de ansamblu asupra întregului proces și, prin urmare, nu înțelege pericolele”, spune Martin Kuppers, șeful departamentului de reglementări și siguranță la BG Verkehr.

Așadar, în timpul unui accident, un membru al echipajului de încărcare a intrat sub sarcină din cauza faptului că a slăbit elementele de fixare ale încărcăturii. Pur și simplu nu știa că protejează încărcătura împotriva răsturnării. Într-un alt caz, un șofer de camion a fost lovit de un stivuitor pentru că nu știa că se află într-o zonă de pericol. „Recomandăm cu tărie îmbunătățirea coordonării proceselor de încărcare și descărcare. Se începe cu planificarea și coordonarea transportului la nivel managerial, care ar trebui să implice expeditorul, destinatarul și compania de transport. Procesul ar trebui să reglementeze aspecte precum selecția vehiculelor adecvate, definirea proceselor de lucru (instrucțiuni de încărcare), furnizarea de informații, măsurile de protecție și calificările necesare ale angajaților”, recomandă specialiștii BG Verkehr.

Operatorii punctelor de încărcare trebuie, de asemenea, să ofere suficiente instrucțiuni șoferilor, dar și să supravegheze procesele de lucru. Riscuri speciale apar, de exemplu, atunci când angajații unei companii folosesc dispozitive de la o altă companie cu care nu sunt familiarizați la încărcare.

Analizele accidentelor efectuate de firmele de asigurări arată în detaliu ce pericole pândesc la încărcare și descărcare. Cea mai frecventă cauză a unui accident (aproape 18.000 de cazuri) a fost pierderea controlului asupra unui obiect, apoi căderea ca urmare a împiedicării sau alunecării (11.600 de cazuri) și pierderea controlului vehiculului (9.600 de cazuri). Potrivit statisticilor, 9.000 de angajați au fost implicați în accidente ca urmare a „mersului stângaci, răsucirii sau alunecării”. Accidentul s-a produs de 6.600 de ori ca urmare a „mișcărilor inadecvate sau necoordonate”. În 5.600 de cazuri, o persoană a căzut. Dacă sunt luate în considerare doar cele mai grave accidente, căderea a fost cauza cea mai frecventă de accidente, de 366 de ori, la care trebuie adăugate 6 accidente mortale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut