În Renania de Nord-Westfalia (NRW), stocul existent de proprietăți logistice acoperă doar 34% din cererea reală. Din 2012, cererile privind suprafețe care însumate ajung la peste 9,3 milioane m2 au primit răspuns negativ de la municipalități. Acest lucru este dovedit de studiul comun al JLL și Garbe Industrial privind locația logistică a NRW.

Pentru a putea acoperi cererea enormă continuă de spațiu în toate locațiile pe termen lung, proprietățile existente trebuie revitalizate, pentru că 96% din cei aproximativ 193 de milioane m2 de spațiu logistic este în stoc. Pe de altă parte, țara are numeroase terenuri dezafectate cu un mare potențial pentru dezvoltare.

Tobias Kassner, șeful de cercetare la Garbe Industrial Real Estate, explică: „Imobilul logistic rămâne la mare căutare și, prin urmare, este nevoie de spațiu în toate locațiile, în special în zonele metropolitane precum Düsseldorf sau Köln, dar și în orașele din bazinul Ruhr. Faptul că atât de multe cereri au primit un răspuns negativ în ultimii ani trebuie acum corectat printr-o politică modernă. Mulți oameni nu sunt pe deplin conștienți de enorma valoare adăugată pe care o oferă industria logistică și de câte locuri de muncă generează această ramură în creștere a economiei. În plus, proprietățile logistice sunt acum mai mult decât simple centre de distribuție. Acestea se dezvoltă din ce în ce mai mult în producători de energie și sisteme de stocare.”

Cererea mare de spațiu în NRW ar putea fi rezolvată parțial prin dezvoltarea proiectelor pe zonele industriale dezafectate, potrivit Loginfo24, mai ales că 12 dintre cele mai mari 40 de companii de retail din Germania au sediul în Renania de Nord-Westfalia, inclusiv Rewe, Aldi și Metro. În plus, densitatea consumatorilor din nicio altă regiune a Germaniei nu este la fel de mare ca în zona Ruhr. Toate acestea sunt susținute de o rețea densă de rute de transport interior.

Helge Scheunemann, șeful departamentului de cercetare JLL Germania, declară: „Analiza arată că o combinație de clădiri complet noi, clădiri existente și dezvoltări industriale dezafectate ar putea rezolva problema spațiului pentru logistică și producție pe termen lung. Pentru asta, trebuie convinse administrațiile și, în același timp, trebuie introduse noi abordări în planificare.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut