După o scădere de 5% în 2022, piața globală a logisticii comerţului electronic este de așteptat să se modereze și să crească cu 7,9% în 2023, potrivit companiei de consultanță Ti Insight.

Cel mai recent raport realizat de Transport Intelligence (Ti) – Global E-commerce Logistics 2023  ̶ relevă că piața de logistică a comerțului electronic s-a redus în 2022 din cauza încetinirii cererii, precum și a efectelor războiului din Ucraina, a inflației, a perturbărilor din lanțurile globale de aprovizionare și a deprimării consumului.

Cu toate acestea, comerțul electronic rămâne ferm înrădăcinat în comportamentele de cumpărare, iar piața încă este mai mare decât înainte de pandemie. Raportul Ti arată că piața este de așteptat să crească cu 7,9% în 2023, pe măsură ce comerțul electronic își continuă traiectoria de creștere pe termen lung. „Piața de logistică pentru comerțul electronic a cunoscut o creștere semnificativă în timpul pandemiei. Prin urmare, aceste cifre ar trebui privite ca o reechilibrare a cererii. Vânzările din e-commerce rămân mai ridicate decât înainte de pandemie, deoarece comportamentele de cumpărare se păstrează”, spune Paul Chapman, redactor principal al Ti.

Deși se preconizează că creșterea anuală va avea un ritm mai lent decât maximele extraordinare din 2020 și 2021 (2020: 28%, 2021: 19,9%) în fața unei perspective macroeconomice mai blânde, se așteaptă ca piața să își recupereze pierderile din 2022, atingând o valoare de 451.239,3 milioane de euro. Piața logisticii de comerț electronic din America de Nord a depășit Asia Pacific și este acum cea mai mare (162.458,8 milioane EUR).

Potrivit raportului, se estimează că există peste 1,8 milioane de locații PUDO la nivel global, iar noi rețele sunt lansate în majoritatea țărilor. Creșterea s-a simţit şi pe piața de e-fulfilment de la începutul pandemiei, deoarece furnizorii tradiționali de 3PL au căutat să câştige capacități de logistică de comerț electronic pentru a oferi clienților fie fulfilment direct către consumator, fie soluții omnichannel.

Raportul mai subliniază şi faptul că finanțarea pentru anumite start-up-uri de logistică de comerț electronic a încetinit în 2022, pe fondul unei recesiuni economice pronunțate și a mai multor curente împotrivă, iar automatizarea devine un factor cheie de succes în logistica e-commerce, permițând servicii din ce în ce mai rapide.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut