Potrivit Transport Intelligence, piața europeană de transport rutier de mărfuri va înregistra în 2021 o creştere de 4,7%. Cu toate acestea, recuperarea situaţiei din 2020 (-5,9%) nu va fi rapidă, deoarece piața totală va fi în continuare cu 1,5% mai mică în 2021, decât în ​​2019. Se preconizează că piața domestică europeană va merge puțin mai bine, fiind cu 1,4% mai mică decât în ​​2019, în vreme ce piața internațională pare să fie mai afectată, cu 1,6% mai mică.

Piața a fost afectată la începutul lui 2020 de focarul de Covid-19 din Europa, care a dus la blocaje naționale și la restricții zilnice. Volumele sectorului productiv au suferit ca urmare a opririi activităţilor din fabrici în timpul primului val al pandemiei. Congestia la frontieră și restricțiile au agravat și mai mult dificultățile cu care s-au confruntat producătorii în lanțurile internaționale de aprovizionare. Între timp, retailul brics-and-mortar a fost afectat, cu magazine obligate să închidă, reducând sever canalele principale de vânzări. Ca urmare, şi cererea de servicii de transport rutier de mărfuri a scăzut la începutul lui 2020.

Apoi, pe parcursul anului, cererea cumulată a fost eliberată, ceea ce a dus la începerea unei redresări în a doua jumătate a lui 2020.

În 2021, sectorul manufacturier pare să dea semne de recuperare continuă. O creștere a fost observată în producția industrială a UE în ianuarie, comparativ cu ianuarie 2020, cu o încredere a întreprinderilor mult mai mare decât în ​​fazele inițiale ale pandemiei. Acest lucru este de bun augur pentru volumele de transport rutier aferente pe segmentele interne și internaționale.

Cheltuielile consumatorilor vor fi vitale pentru redresare, deoarece reprezintă aproximativ jumătate din activitatea economică a Europei. Cu restricții continue zilnice, cheltuielile s-au concentrat mai mult pe sectorul mărfurilor, ducând la nevoia de volume mai mari. În 2021, se preconizează că unele cheltuieli vor fi transferate însă către sectorul serviciilor, dar o întoarcere apropiată de normalitatea pre-Covid va duce la o creștere a cheltuielilor în ansamblu, consolidând piața transportului rutier de marfă față de 2020. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut