Creșterea numărului de vehicule electrice – care nu implică taxe la combustibil – amenință să lase Trezoreria Regatului Unit cu un decalaj de 30 de miliarde de lire sterline în venituri. Pentru a acoperi acest deficit, vehiculele comerciale trebuie să plătească mai mult în cadrul unui regim național de tarifare a drumurilor, după cum relevă un raport publicat de Social Market Foundation (SMF).

Studiul apare în momentul în care miniștrii se pregătesc să răspundă Comitetului de Transport al Camerei Comunelor, care la începutul acestui an a declarat că guvernul ar trebui să înceapă „fără întârziere” lucrările la un sistem de tarifare a drumurilor. Raportul Miles Ahead cere guvernului să lucreze în ritm susţinut pentru a dezvolta infrastructura care să sprijine o schemă simplă de tarifare a drumurilor la nivel național – cu o rată fixă per milă și o indemnizație gratuită pentru kilometraj redus – și să stabilească un calendar pentru implementarea acestuia.

Schimbarea e cerută pe măsură ce creșterea numărului de vehicule electrice amenință să lase Trezoreria cu un deficit de 30 de miliarde de lire sterline. La lansarea raportului, SMF a spus că miniștrii trebuie însă să aibă „curajul” să le spună alegătorilor că trecerea la taxarea rutieră este „inevitabilă” pentru a evita acest deficit.

Raportul consideră că ar fi mai corectă introducerea unei taxe per milă parcursă de șoferi, deoarece șoferii mai săraci parcurg mai puține mile. Raportul pledează, de asemenea, pentru includerea unei alocații gratuite pentru kilometraj asemănătoare alocației fiscale, ceea ce înseamnă că șoferii cu utilizare redusă nu ar plăti nicio taxă, iar șoferii cu kilometraje mari ar aduce o contribuție proporțională cu utilizarea drumurilor. De asemenea, raportul estimează că regimul național de tarifare ar genera aceleași sume ca și taxa pe combustibil, dar va distribui costurile în mod mai echitabil, reducând costurile anuale pentru aproape jumătate din șoferi.

Raportul mai sugerează şi implementarea unui regim diferit pentru vehiculele comerciale, cu taxare per milă parcursă. „Regimul național de tarifare a drumurilor nu trebuie să fie la fel şi pentru vehiculele comerciale. Vehiculele grele de marfă parcurg distanțe mai mari pe Strategic Road Network decât pe drumurile administrate local. În combinație cu greutatea lor mai mare, e probabil să contribuie proporțional mai mult la daunele aduse drumurilor majore din Marea Britanie, lucru care ar trebui să se reflecte în taxa pe milă în orice regim de tarifare.”

Directorul de cercetare SMF, Scott Corfe, a declarat: „Actualul sistem de taxe la combustibil este nedrept, nepopular și nesustenabil. Un regim de tarifare a drumurilor bine conceput va fi echitabil, popular și bun pentru finanțele publice și pentru mediu. Alegătorii știu asta, iar în privat și politicienii. E nevoie însă de curaj politic să spui răspicat că taxele rutiere sunt inevitabile.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut