Forța de muncă din Marea Britanie a rămas stabilă pentru al patrulea trimestru consecutiv, dar continuă să evidenţieze o penurie „cronică” la nivel scăzut și o lipsă de șoferi mai tineri, avertizează un raport Driver Require, citat de Motor Transport.

Raportul subliniază că industria trebuie să se asigure că salariile sunt menţinute la un preţ corespunzător pentru a contracara impactul inflației, să asigure condiții bune de muncă pentru a păstra șoferii și să ia măsuri pentru a atrage șoferii mai tineri.

Raportul „Criza șoferului HGV: Unde suntem acum?” prezintă cele mai recente cercetări ale agenției cu privire la deficitul de șoferi de camion.

Folosind cel mai recent sondaj trimestrial al forței de muncă ONS pentru T1 2023, raportul estimează că numărul de șoferi în Marea Britanie este de aproximativ 304.000 și observă că acesta este apropiat de cel din trimestrul anterior, T4 2022 (307.000).

În mod similar, profilul de vârstă a rămas, de asemenea, stabil, marea majoritate – 180.000 de șoferi de camion – fiind peste 45 de ani, datele indicând semne că șoferii mai în vârstă care au renunțat la job în timpul pandemiei s-au întors, atrași de majorările salariale din 2022.

Numărul șoferilor de naționalitate UE, care a scăzut la aproximativ 10.000 imediat după Brexit, a revenit, de asemenea, aproape de cifrele de dinainte de pandemie, totalizând în prezent aproximativ 40.000. „Este interesant că numărul şoferilor cu provenienţă UE a atins vârful de 50.000 în decembrie 2022, demonstrând că, în continuare, contingentul european oferă elasticitate ofertei pentru a se plia pe variațiile semnificative ale cererii”.

Deşi pare încurajatoare revenirea numărului de șoferi sub 30 de ani după pandemie (circa 30.000), datele guvernamentale dezvăluie „lipsa îngrijorătoare” a șoferilor mai tineri. Deficitul de competențe rămâne sever”, avertizează raportul Driver Require. „Fără intervenții în a aborda această problemă, vom observa o epuizare a forței de muncă, şi, în cele din urmă, o altă criză, deși aceasta ar putea fi la un deceniu distanță.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 3 – iulie 2023)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare