Suedia a înfiinţat prima linie de transport intern de marfă pe navă, în loc de camion, către un port de containere. Traseul este stabilit pe ruta Västerås, de lângă Lacul Mäleren, în interiorul vestic al Stockholmului, până la Nynäshamn, chiar lângă Marea Baltică, la sud de Stockholm. Traseul are aproximativ 165 de kilometri.

Anul trecut, terminalul de mărfuri și containere a fost mutat din centrul Stockholmului în Nynäshamn, dar rețeaua de drumuri către noul terminal de marfă din arhipelagul suedez este mai puțin dezvoltată și constă în principal din drumuri de țară.

Pe noua rută de marfă, o singură navă poate înlocui până la 800 de camioane în cele două călătorii săptămânale dus-întors. În același timp, ruta ocolește centrul orașului Stockholm și, în schimb, trece prin Södertälje. Noua rută de transport de marfă reduce încărcătura pe ruta 225 care are un trafic intens de camioane și reduce atât emisiile de CO2, cât și poluarea cu particule.

Portul de marfă și containere din Nynäshamn, Stockholm Norvik, este singurul port suedez de apă adâncă din Marea Baltică. Este operat de Hutchison Ports și deschis anul trecut.

Nu este nou faptul că mărfurile sunt transportate pe nave de-a lungul canalelor din Suedia spre mare, dar potrivit presei de stat suedeze, pentru prima dată se întâmplă cu transbordarea efectivă a mărfurilor către și de pe nave mari.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut