Continental a început să lucreze la a doua generație a tahografului inteligent, care devine obligatoriu din 2023. 

Odată cu publicarea specificațiilor pentru următoarea versiune a tahografului digital în Regulamentul de punere în aplicare a UE 2021/1228, echipa de ingineri hardware și software și experți legali, logistici și politici cu sediul în Villingen-Schwenningen din Pădurea Neagră a intrat în următoarea faza de dezvoltare și inginerie industrială. „Am făcut deja o muncă pregătitoare extinsă în ultimele luni, în paralel cu lucrările la updatarea actualului DTCO 4.0e, unde am îmbunătățit în principal manevrabilitatea și viteza”, raportează Dirk Gandras, manager de program responsabil pentru tahografe. „Acum avem toate informațiile necesare pe masă și putem începe, în sfârșit. Vom face tot posibilul pentru a cartografia reglementările politice adesea complicate pe tahograful nostru, astfel încât totul să fie ușor de înțeles și să poată fi operat fără griji.“

Continental spune că acest lucru va consolida importanța DTCO ca instrument pentru atingerea obiectivelor în politica socială și politica de transport. „Pentru prima dată în istoria de aproape un secol, tahograful are o funcție de control care depășește înregistrarea timpilor de lucru și de funcționare“, spune Matthias Kliché, cel care se ocupă de cerințele legale ale serviciilor oferite de Continental flotelor de vehicule comerciale.

Tahograful inteligent de nouă generație al Continental va permite implementarea directivelor cheie stabilite în Pachetul Mobilitate 1. Cele mai importante sunt normele care reglementează cabotajul și detașarea lucrătorilor din industria transporturilor. Tahografele instalate în vehicule comerciale vor înregistra, de asemenea, în mod fiabil, trecerea frontierei printr-un sistem de poziționare prin satelit. Programul tahografului va fi prima aplicație din lume care folosește serviciul Galileo disponibil gratuit pentru a autentifica semnalul de navigație. Interfața ITS, care anterior era opțională, va deveni standard sub forma unei interfețe Bluetooth, iar acest lucru permite mai multe scenarii de utilizare în viitor, pe lângă controlul cabotajului.

Începând cu 21 august 2023, noul tahograf va fi obligatoriu pentru toate vehiculele comerciale nou înmatriculate

Subiectul nu este nou, dar a devenit din ce în ce mai urgent în ultimii ani, prin perspectiva cabotajului și deplasarea camioanelor. Pachetul Mobilitate 1 își propune să asigure o concurență loială pe piața internă europeană, iar DTCO 4.1 va juca un rol cheie în punerea în aplicare a cerințelor legale, deoarece va utiliza poziționarea prin satelit și hărți integrate pentru a înregistra punctele de trecere a frontierei. În acest fel, va permite autorităților să monitorizeze aplicarea reglementărilor mai eficient şi să cunoască exact câte călătorii au făcut vehiculul și șoferul, când și în ce țări.

Cronologie pentru introducerea celei de a doua generații a tahografului inteligent:

August 2023: Toate vehiculele nou înmatriculate cu o MTMA mai mare de 3,5 tone trebuie să fie echipate cu tahograf inteligent de a doua generație.

Sfârșitul lui 2024: Pentru toate vehiculele cu MTMA mai mare de 3,5 t, tahografele vechi analogice sau digitale trebuie înlocuite, dacă vehiculele sunt utilizate în trafic transfrontalier.

Septembrie 2025: Vehiculele cu MTMA de peste 3,5 tone echipate cu tahograf inteligent de primă generație trebuie actualizate cu noul tahograf dacă sunt angajate în trafic transfrontalier.

Iulie 2026: Vehiculele comerciale cu o greutate maximă admisă între 2,5 tone și 3,5 tone trebuie să fie echipate cu tahograf inteligent de a doua generație. Acest lucru se aplică numai dacă vehiculele sunt angajate în trafic transfrontalier.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut