După cum am mai relatat, potrivit Pachetului de Mobilitate, din 21 august 2023, toate camioanele nou înmatriculate trebuie să fie echipate cu un tahograf inteligent 2.0. A doua generație de dispozitive inteligente va crește semnificativ domeniul lor de aplicare, va putea fi citit de la distanţă şi va reduce posibilitatea de manipulare. În plus, Continental şi Axxès îi pot atribui o altă funcție suplimentară, pentru plata taxelor de drum.

Una dintre cele mai importante funcționalități ale noului tahograf va fi comunicația prin satelit, implementată prin intermediul unui semnal OSMNA special securizat, supravegheat de Agenția Spațială Europeană. Acest element va permite inspectorilor să verifice locația camionului, să detecteze punctele de trecere a frontierei și să determine unde a lucrat camionul în ultimele opt săptămâni. Și, întrucât această conexiune prin satelit va fi obligatorie, s-a decis că poate fi utilizată și în sistemele de taxare rutieră.

Introducerea acestui tip de funcție a fost anunțată de Continental, care produce tahografe VDO. În acest scop, compania a stabilit o cooperare cu platforma franceză Axxès, specializată în taxe rutiere. Ca mod de lucru, în situaţia în care clientul activează funcția de taxare, tahograful inteligent VDO DTCO 4.1 de a doua generație va transfera locația camionului către unitatea virtuală Axxès. Acolo, datele vor fi procesate, iar Axxès va achita taxele de trecere datorate în fiecare țară. În următorii ani, se aşteaptă ca noilor tahografe să li se atribuie mai multe opțiuni şi utilităţi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut