Se fură tot mai mult nu numai marfă, ci și combustibil sau chiar transporturi întregi, adică vehicule încărcate cu totul. În plus, transportul ilegal de imigranți devine o problemă tot mai gravă, aceste persoane putând contribui la distrugerea mărfii. Cele mai recente date ale asociației internaționale TAPA arată faptul că anul trecut transportul rutier european a pierdut 500 de milioane de euro din cauza furtului din camioane. Mai mult, în 2023, au fost raportate peste 8.000 de astfel de cazuri, ceea ce înseamnă o medie de 23 de furturi în transport zilnic. Doar în primul trimestru al acestui an, media a crescut la un record de 29 de furturi pe zi.

Cele mai multe furturi a avut loc în Germania – 2.700 de incidente, urmată de Franța cu 1.200 de cazuri, după care urmează Italia și Suedia. În Polonia, numărul furturilor a ajuns la 200, adică la 2,3% din totalul furturilor de bunuri din camioane, combustibil și ansambluri și remorci întregi din UE.

Cât privește amploarea furturilor, pe primul loc este Suedia, cu 3.600 de incidente de acest tip la 100.000 de locuitori. Pe locul al doilea se află Luxemburg (peste 3.250 de cazuri), urmat de Danemarca (peste 3.000) și Franța (2.500). Germania, cu peste 1.600 de cazuri, se află pe locul 8 în acest clasament, iar Polonia pe locul 20 (500 infracțiuni de tâlhărie la 100.000 de locuitori).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut