Cea mai recentă analiză WorldACD Market arată că, în săptămâna 29 ianuarie – 4 februarie 2024, tarifele de transport aerian au crescut din China atât către Europa (8%), cât și către America de Nord (14%), însă rămân sub vârful înregistrat la începutul lui decembrie 2023. Creşterea s-a datorat pregătirilor pentru Anul Nou Chinezesc, dar și crizei Mării Roșii, care a împins volume de pe mare pe aerian.

În ceea ce privește volumele, analiza WorldACD indică niveluri ridicate de cerere de transport din China către Europa și către America de Nord, precum și din Golf către Europa, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În ianuarie, cifrele raportate indică o creștere cu 15% a tonajelor față de aceeași lună din 2023, cu o ușoară creștere în săptămâna dintre 29 ianuarie şi 4 februarie, cu rate medii globale mai mari cu aproximativ 2% față de săptămâna precedentă. Cifrele sunt afectate de faptul că, în 2023, Anul Nou Chinezesc a căzut pe 22 ianuarie, săptămâna următoare evenimentului înregistrând de obicei o scădere semnificativă a tonajelor din Asia Pacific. Cu toate acestea, a existat o tendință de bază de tonaj mai mari de la an la an timp de câteva luni, susținută de cererea puternică din e-commerce din Asia Pacific în T4 2023 și cu unele conversii limitate ale transportului maritim de marfă în aerian și maritim combinat cu aerian în ultimele săptămâni din cauza perturbărilor din Marea Roșie.

În ceea ce privește prețurile, ratele medii globale de 2,35 USD/kg în săptămâna menţionată sunt cu 16% sub nivelurile ridicate înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut, deși rămân semnificativ peste cele pre-Covid (+32% față de februarie 2019). Capacitatea globală de transport aerian global rămâne peste 2023 (+15%), susținută de o creștere de 33% din Asia Pacific și de 18% din America Centrală și de Sud, deși există și creșteri procentuale de două cifre din Orientul Mijlociu și Asia de Sud (+14%) și din Africa (+10%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut