Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de Covid-19, a creșterii prețurilor la carburanți, a lipsei de vehicule și de șoferi și a sezonalităţii curselor, costul transportului rutier între Rusia și Europa a crescut semnificativ în ultima perioadă, atrage atenţia ziarul Kommersant.

Georgi Vlastopulo, directorul general al Optimalnaya Logistika, a declarat într-un interviu acordat Business FM că problemele cu documentele, cozile lungi la graniță și creșterea cererii înainte de riscul impunerii unor noi restricții epidemice s-au reflectat în tarifele de transport rutier.

Afirmând că principalii parteneri comerciali ai Rusiei în Europa sunt Germania, Olanda, Belgia, Luxemburg și Italia, Georgi Vlastopulo a remarcat că cererea din aceste țări a crescut, ceea ce a dus la o majorare a prețurilor cu până la 30%.

De exemplu, prețul unei curse din Germania în Rusia a crescut de la 2.400 – 2.600 de euro, cât era în urmă cu două săptămâni, la 3.000 – 3.500 de euro, a spus că se așteaptă ca această tendință să continue până la sfârșitul anului viitor. „Am observat o creștere bruscă a tarifelor de la sfârșitul lunii septembrie”, spune Evgeny Dyatlov, șeful departamentului de achiziții al FM Logistic din Rusia. Alexander Shilinchuk, director general adjunct al Trasko, observă o creștere de 10-30%, în funcție de țară și de direcția de transport (import/export). Utilizatorii platformei logistice Cargotogo, a declarat fondatorul și CEO-ul acesteia, Vladimir Pavlovsky, raportează o creștere a prețului cu 15-35%, în funcție de tipul de marfă. Nikolay Gladun, director de dezvoltare a afacerilor Gebruder Weiss, estimează creșterea la o medie de 10-15%. Cel mai scump este transportul mărfurilor periculoase.

Companiile vorbesc și despre lipsa de șoferi și de mașini. Atât piețele rusești, cât și cele europene se confruntă cu o lipsă de personal: unii șoferi părăsesc profesia din cauza vârstei, alții pentru comerțul online sau pentru serviciile de depozitare. „Mulți şoferi pleacă la muncă în Polonia, Germania, Italia și alte țări în care pot câștiga mai mult”, spune şeful departamentului german al Grupului AsstrA, Natalia Pavlovitskaya. Lipsa de camioane noi, al căror cost a crescut cu peste 18%, afectează, de asemenea costurile.

Alexander Shilinchuk mai spune că lipsa ofertelor pentru mărfuri din unele țări UE (importuri în Federația Rusă) duce și la o creștere a costului transporturilor de export din Federația Rusă către aceste țări. Acestora li se adaugă şi scumpirea combustibilului. „Din aprilie până în septembrie, prețul motorinei în Germania a crescut cu 7,9%, în Polonia cu 7,7%, în Belarus cu 15,2%, iar în Rusia cu 8,2%. Anvelopele, uleiul, discurile de frână și alte consumabile devin și ele mai scumpe”, spune Natalya Pavlovitskaya.

Evgeny Utkin, șeful departamentului de cooperare cu organizațiile de infrastructură și industrie al grupului Delovye Linii, spune că majorarea costului transportului cu camioane dedicate (FTL) în cadrul Federației Ruse a depășit 20% pe parcursul anului: „Putem evidenția următoarele motive: o creștere a costului motorinei cu 4% şi al camioanelor cu 20%. În plus, salariul șoferilor a crescut cu 10% și costul menținerii stării tehnice a maşinii, precum și prețurile pieselor de schimb au crescut cu 30%.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut