Prețurile transportului rutier de marfă în Franța au încetat să scadă în februarie, dar sectorul rămâne într-o zonă de puternice turbulențe. Scăderea cererii afectează totuşi tarifele de transport, potrivit celui mai recent barometru realizat de Upply.
Deteriorarea situației economice începe să se simtă. Potrivit INSEE, climatul de afaceri din Franța a pierdut un punct în februarie, comparativ cu ianuarie, şi 5 puncte de la an la an. Liderii afacerilor sunt astfel de acord cu Ministerul Economiei, care și-a redus prognoza de creștere pentru 2024 la 1%.
Potrivit Indicelui Upply Freight, prețurile transportului rutier au stagnat în Franța în februarie (+0,1%), după patru luni de scăderi succesive. Această cifră ar trebui totuși luată în considerare cu prudență, pentru că este nevoie de mai multe date în această perioadă pentru a vedea dacă sfârșitul declinului este confirmat, atrage atenţia Upply.
Prețurile la motorină au înregistrat o scădere ușoară în ianuarie (-0,5%). Dar, având în vedere întârzierea de aproximativ o lună indusă de sistemul juridic de transferare a variațiilor prețurilor la motorină în tarifele de transport, ar fi fost logic ca tarifele de marfă să scadă. Ca urmare, se observă variații oarecum haotice, confirmate şi de evoluția comparativă a indicelui tarifului de transport contractual cu cel al ratei spot.
În sondajul economic pentru februarie, Banque de France indică o creștere a indicatorului de incertitudine, în special în industrie și construcții. Potrivit Banque de France, lipsa de vizibilitate este sporită de situația din Marea Roșie, care crește dificultățile de aprovizionare pentru produsele care tranzitează Canalul Suez (de exemplu echipamente electrice). În plus, companiile din sectorul transporturilor au evidențiat blocaje legate de protestele fermierilor, care erau încă foarte viguroase atunci când au fost chestionați.