Cele mai recente date ale Indicelui prețurilor de transport rutier TEG din Regatul Unit arată că prețul total pentru serviciile de transport și curierat a fost în august în scădere ușoară, de 0,25%, faţă de iulie. De la an la an, tariful general din august a scăzut cu 3,2%.

În august, prețurile de curierat au scăzut cu 0,7% faţă de luna anterioară şi cu 3,3% de la an la an. Tarifele de transport rutier de marfă au început să crească din nou în această lună – cu doar 0,35% faţă de iulie, dar au scăzut cu 3% de la an la an.

Există diverși factori care cresc costurile pentru operatori, inclusiv scumpirea combustibilului. Reintroducerea taxei HGV și deficitul de șoferi în curs au același efect. Cu toate acestea, evoluțiile în materie de combustibil verde sunt încurajatoare, în special pentru operatorii care își transformă flotele sau care intenționează să facă acest lucru. Iar pentru companiile care nu se gândesc încă la flote mai sustenabile, creșterea costurilor cu combustibilul și creșterea viabilității combustibililor alternativi ar putea să le ofere motive pentru a-și reconsidera poziția.

După luni de scădere continuă a prețurilor la combustibil, august a adus creșteri ale prețurilor la pompe. Atât prețurile la motorină, cât și la benzină au crescut în UK cu aproape 6 p pe litru. Acest lucru este determinat de hotărârea țărilor producătoare de petrol de a limita oferta și de a atinge prețuri mai mari. Arabia Saudită, de exemplu, eliberează acum mai puțin petrol pe piață decât oricând în ultimii doi ani. Ministerul saudit al energiei a spus că reducerile producției ar putea fi „extinse și adâncite”, ceea ce nu va aduce nicio consolare industriei transportului rutier. Cu toate acestea, odată cu încetinirea economiei chineze, ar putea exista lovituri semnificative asupra cererii de petrol. Acest lucru, la rândul său, ar scădea din nou prețurile, potrivit analizei Transport Exchange Group (TEG).

Pe 10 august, guvernul britanic și-a dezvăluit Strategia pentru biomasă 2023 care stabileşte paşii pentru ca biocombustibilul să poată juca un rol major în Regatul Unit. Ca parte a obiectivelor net zero, mașinile care produc emisii nu vor mai fi disponibile pentru cumpărare până în 2035. Fostul director executiv MAN Truck and Bus, Des Evans, și-a exprimat însă îndoielile că industria este pregătită pentru 2035. Biocombustibilul din Marea Britanie este fabricat în principal din ulei de gătit uzat, deșeuri alimentare, nămol și alte produse reziduale, iar el îi poate ajuta pe operatori să conducă flote mai ecologice până când le pot electriza.

Pe de altă parte, pilele de combustie cu hidrogen sunt chiar mai ecologice decât biocombustibilul – însă există doar 15 stații de alimentare în Marea Britanie.

Un alt motiv pentru care transportatorii să devină ecologici este taxa pentru HGV. Deoarece a intrat în vigoare abia la începutul lui august, încă nu se văd efectele complete asupra prețurilor transportului. Unele grupuri ecologice solicită o taxare bazată pe distanță – mai degrabă decât sistemul actual bazat pe zi – care ar schimba modul în care aceasta afectează operatorii.

Indiferent de cât de durabile sunt vehiculele, toate au nevoie de șoferi. Pe tot parcursul lui 2022 și 2023, numărul șoferilor de HGV nu s-a schimbat prea mult – cifrele au rămas stabile pentru al patrulea trimestru consecutiv, dar există o bombă cu ceas: șoferii care se vor pensiona în curând nu sunt înlocuiți de alţii mai tineri. Operatorii pot atenua parțial această amenințare lucrând inteligent și devenind mai eficienți, dar asta nu este o soluție pe termen lung. Împreună cu criza costului vieții, deficitul de șoferi pune presiune pe operatori să ofere salarii mari – și să transfere costurile către clienți. Deja salariile șoferilor de autoutilitare au crescut cu aproximativ 30% în ultimii doi ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut