Declinul economic schimbă încet tendinţele din transportul rutier. În ultimii ani, capacitatea de transport nu a fost suficientă pentru a satisface cererea, ceea ce a avut un impact direct asupra puterii transportatorilor de a negocia tarifele. Situaţia s-a răsturnat în ultimul timp, astfel că, în februarie, prețurile spot au scăzut brusc, după cum raportează Transport Intelligence (TI), pe baza cifrelor înregistrate de Transporeon. Capacitatea liberă a fost cu 6,3% mai mare în februarie decât în ianuarie şi cu 19% peste luna similară a anului trecut.

Indicele de capacitate pe platforma Transporeon a crescut constant din mai 2022, până la 115, depășind pragul de rentabilitate (100) din noiembrie. În februarie 2023, acest indice de capacitate a crescut cu 6,3%. TI numește creșterea indicelui de capacitate o „dezvoltare îngrijorătoare” pentru transportatori. În același timp, noul echilibru este bun pentru clienții lor, potrivit TI.

Ca urmare, prețurile de pe piața spot scad. Indicele prețurilor Transporeon a scăzut cu 7,5% în februarie 2023, față de ianuarie, și cu 10,6% față de anul precedent. Acest indice este în scădere din august 2022 încoace. O tendință similară se înregistrează şi pe partea contractuală, unde indicele prețurilor scade din septembrie 2022, dar într-o măsură mai mică (între 0,2% și 0,5%).

Transportatorii așteaptă acum cu nerăbdare să vadă cum se va comporta piața în preajma Paștelui. TI spune că nu știe încă dacă cererea și oferta se redresează sau dacă piața se îndreaptă către un nou echilibru.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut