Odată cu deblocarea producției și exporturilor din Shanghai, tarifele spot din Asia vor începe să crească în săptămânile următoare. Cu toate asta, majorarea ratelor ar putea fi de scurtă durată dacă unele rapoarte privind comenzile anulate se dovedesc a fi legate de scăderea cererii consumatorilor din Europa și SUA, apreciază The Loadstar.

Transportatorii oceanici au reușit să își gestioneze capacitatea în timpul restricțiilor de două luni din regiunea Shanghai, iar acest lucru a prevenit în mare parte orice scădere dramatică a ratelor pe termen scurt.

De exemplu, componentele Drewry WCI și Freightos Baltic Index (FBX) de săptămâna trecută referitoare la Asia-Nord Europa au rămas neschimbate, la 9.751 USD și, respectiv, 10.583 USD per TEU, doar XSI de la Xeneta înregistrând o mică scădere, la 10.359 USD per TEU.

Potrivit comentariului săptămânal al Ningbo Containerized Freight Index (NCFI), spațiul din China până în Europa de Nord și Marea Mediterană a fost „strâns”, astfel că unii transportatori „și-au crescut ușor tarifele”.

Și, în ciuda acalmiei temporare a volumelor importurilor chineze în porturile de containere din nordul Europei, există încă rapoarte de densitate mare de șantiere la nodurile majore, ceea ce va încetini rețelele de alianță și va reînnoi presiunea ascendentă asupra ratelor.

Într-adevăr, actualizarea regională europeană a Hapag-Lloyd evidențiază faptul că există problemele de congestie portuară la huburile sale. Se spune că densitatea curții la unitățile sale de la Rotterdam, ECT și World Gateway, s-a „deteriorat” până la 96% și, respectiv, 95%, cu mărfurile de import rusești blocate, de exemplu, la ECT şi copleșind o zonă de depozitare de 3.000 de TEU în afara docului.

Între timp, pe transpacific, un sezon de vârf apărut mai devreme decât în mod normal, pentru a evita întârzierea produselor la raft aşa cum s-a întâmplat anul trecut, ar putea să crească tarifele de transport din Asia către coasta de vest a SUA în săptămânile următoare.

Componenta XSI Asia-Coasta de Vest a SUA a scăzut cu 2% săptămâna trecută, la 8.319 USD/TEU, în timp ce WCI a rămas neschimbat, la 8.720 USD/TEU. Cu toate acestea, FBX, care include taxe premium, a continuat să manifeste un efect yo-yo, săptămâna trecută scăzând cu 18%, la 11.455 USD/TEU.

NCFI spune că există „ofertă de spațiu abundentă” pentru rutele nord-americane și că „rata de piață a continuat să scadă ușor”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut